DISCIPLINE “PRINCIPLES OF EXTERNAL ADVERTISEMENT” IN THE ART PEDAGOGICAL EDUCATION

Authors

  • V.V. ТTomashevskyy

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5812

Abstract

In article is considered the questions of the role and place of the discipline “Principles of external advertisement” in the learning process of HLL. Author presents a tentative programme for her teaching in the block of discipline of the specialty. “Fine Art. Design of advertisement” in the art-graphic department of Krivy Rig pedagogical university.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 88

References

Джефкінс Ф. Реклама: Практичний посібник. - К.: Т-во “Знання”, 2001.-465 с.

Кнорре К. Наружная реклама. - М.: Бератор-ІІресс, 2002. - 192 с.

Лифинцев Н. А., Лифинцев С. Н., Воронина Т. Н. Реклама: теоретикометодологический аспект (опыт теоретического исследования). Учебнометодическое пособие. - К.: ИППР, 2002. 62 с.

Программа дисциплины “Основы дизайна” для инженерно-технических высших учебных заведений / Сост. Семкин В. В. - К., 1989. - 21 с.

Семкин В. В. Дизайн и реклама. - К.: ИППР, 2002. 33 с.

Published

27-05-2022

How to Cite

ТTomashevskyy V. (2022). DISCIPLINE “PRINCIPLES OF EXTERNAL ADVERTISEMENT” IN THE ART PEDAGOGICAL EDUCATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 10, 262–270. https://doi.org/10.31812/educdim.5812