The problem of research the Baroque's character at Slobozanska icon-painting

Authors

  • T.V. Panok H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6155

Keywords:

ukrainian art, icon-painting, Ukrainian Baroque, emblematica, Slobozarahina

Abstract

This article up the problem of formation of Baroque's aesthetics in Slobotuhumi's icon-painting and combination both Dezantinesque and West-European influence in the local icon-painting. The author outlines characteristic paintings peculiar, tigs increasing of emblematic and symbolism at icon - pointing topics.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 49

References

Українське бароко // І конгрес Міжнародної асоціації україністів - К.: Видавництво інституту української археології, 1993 - С. 51

Так. наприклад Д. Чижевський згадував, що Г. Сковорода бачив еліблематичний малюнок на "стіні зали" харківського колегіуму, єпископ А. Мацісвич заніс емблематичні малюнки навіть до Ростова, де вони прикрашали браму та двері Ростовського кремля, а Я. Маркович давав збірник емблем "Sumbola et emblemata selecta" (1705 р.) іконописцю для виготовлення образу. За твердженням дослідника ці збірки грали велику роль як у українській літературі проповідях. так і у мистецтві [Д. Чижевський "Філософія Сковороди". - Х.: Прапор, 2004. - С. 39. 63. Д. Чижевський "Українське літературне бароко". - К.: Обереги, 2003. - С. 196].

Миляева Л.С. Мистецтвознавство України (36. наук. праць). Bип. 1. - К.: „Спалах".

Центральний Державний архів України м. Київ, фонд № 1723, 1736 р. спр., 982, арк. 138-139.

Степовик Д. Сучасна українська ікона. 3 іконотворчості Христини Дохват. - К.: Мистецтво, 2003 - С. 304.

У державному архіві Харківської обл. перебуває листування між протоієреєм Покровськаго Собору м. Охтирки, Харківською духовною консисторією та імператорським московським археологічним товариствам про реставрацію трьох картин Мурільйо та про з'ясування дійсного авторства іспанського художника. У ході дослідження реставраторами Рум'янцевського музею м. Москви було з найбільшою долею вірогідності з'ясовано, що ці картини належали скоріше за все школі Мурільйо. ДАХО. ф. 40. оп. 103, спр. 333, 1910 р.

Овсійчук В. Класицизм і романтизм в українському мистецтві. - К.: Дніпро, 2001. - С. 8.

Published

14-12-2006

How to Cite

Panok, T. (2006). The problem of research the Baroque’s character at Slobozanska icon-painting. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 16(2), 9–15. https://doi.org/10.31812/educdim.6155