Розвиток ідеї толерантності учнівської молоді у вітчизняній педагогічній думці (друга половина ХХ – початок ХХІ століть): проблема періодизації

Автор(и)

  • Тетяна Володимирівна Мотуз Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1305

Ключові слова:

толерантність, виховання, інтернаціоналізм, гуманізм, періодизація педагогічної думки

Анотація

У статті подано результати аналізу розвитку ідеї толерантності учнівської молоді у вітчизняній педагогічній думці ІІ половини ХХ – початку ХХІ ст. та встановлено періоди її розвитку. Обґрунтовано виділення 3 періодів: І період (50-80-ті роки ХХ ст.) – розвиток ідеї   толерантності в рамках інтернаціонального виховання радянського періоду;
ІІ період (90-ті роки ХХ ст.) – розвиток толерантності в процесі гуманізації й демократизації освітньо-виховного процесу; ІІІ період (початок ХХІ ст. – донині) – активізація впровадження ідей толерантності в процес навчання та виховання учнівської молоді, перебудова освітньої політики України з урахуванням євроінтеграційних процесів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 151 / PDF downloads: 105

Біографія автора

Тетяна Володимирівна Мотуз, Комунальний вищий навчальний заклад «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

Старший викладач 

 

Посилання

Адаменко О. В. Розвиток педагогічної науки в Україні в другій половині ХХ століття (1950-2000 рр.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. В. Адаменко. – Луганськ, 2006. – 37 с.

Балл Г. О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній, освітній, психологічній сферах) / Г. О. Балл. – Київ–Рівне : Видав. Олег Зень, 2007. – 172 с.

Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання : [наук.-метод. посіб.] / І. Д. Бех. – Київ : ІЗМН, 1998. – 204 с.

Гупан Н. М. педагогіки в Україні (історіографічний аспект) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Н. М. Гупан. – Київ, 2001. – 39 с.

Гупан Н. М. Українська історіографія історії педагогіки / Н. М. Гупан. – Київ : А.П.Н., 2002. – 224 с.

Декларація принципів толерантності, схвалена Генеральною конференцією ЮНЕСКО на 28-й сесії в Парижі 16 листоп. 1995 р. // Віче. – № 11 (128). – 2002. – С. 12–13.

Методологічні засади педагогічного дослідження : [монографія] / [авт. кол. : Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило та ін.]. – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2013. – 248 с.

Сухомлинська О. В. Періодизація педагогічної думки в Україні : кроки до нового виміру / О. В. Сухомлинська // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992-2002 : зб. наук. праць до 10-річчя АПН України. – Харків, 2002. – Ч. 1. – С. 37-54.

Сухомлинский В. А. Методика воспитания коллектива / В. А. Сухомлинский. – Москва : Просвещение, 1981. – 192 c.

Downloads

Опубліковано

18-04-2017

Як цитувати

Мотуз, Т. В. (2017). Розвиток ідеї толерантності учнівської молоді у вітчизняній педагогічній думці (друга половина ХХ – початок ХХІ століть): проблема періодизації. Педагогіка вищої та середньої школи, 50, 210–222. https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1305

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парадигми: історико-педагогічний асп