Формування ідей толерантності в педагогічній думці України: джерелознавчий аспект

Автор(и)

  • Тетяна Володимирівна Мотуз Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2404

Ключові слова:

історичне джерело, педагогічне джерело, джерела актованого характеру, науково-педагогічні джерела, толерантність, класифікація

Анотація

Мотуз Т. В. Формування ідей толерантності в педагогічній думці України: джерелознавчий аспект.

У статті здійснено аналітичний огляд та класифікацію джерелознавчої бази досліджень історії розвитку ідеї толерантності в педагогічній думці України. Виявлені джерела систематизовано в чотири групи, що представляють послідовність наукового розроблення досліджуваної проблеми. Репрезентативність сформованої джерельної бази обґрунтовано на основі джерелознавчого аналізу й синтезу з урахуванням соціокультурного контексту.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 131

Біографія автора

Тетяна Володимирівна Мотуз, Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

викладач

Посилання

1. Бардиер Г. Л. Социальная психология толерантности: автореф. дисс. на соискание ученой степени доктора психол. наук: спец. 19.00.05 «Социальная психология» /
Г. Л. Бардиер. – Санкт-Петербург, 2007 – 45 с.
2. Голубнича Л. О. Класифікація джерел історіографії педагогічної персоналії / Л. О. Голубнича // Педагогічний дискурс. – 2013. – Вип. 15. – С. 162–167. – Режим доступу: http://nbuv.gov. ua/j-pdf/peddysk_2013_15_35.pdf
3. Гупан Н. М. Українська історіографія історії педагогіки / Н. М. Гупан. – Київ : А.П.Н., 2002. – 224 с.
4. Декларація принципів толерантності, схвалена Генеральною конференцією ЮНЕСКО на 28-й сесії в Парижі 16 листоп. 1995 р. // Віче. – No 11(128). – 2002. – С. 12–13.
5. Калакура Я.С. Історичне джерелознавство: [підручник для студ. іст. спец. вузів] / Я. С. Калакура, І. Н. Войцехівська, Б. І. Корольов; [та ін.]. – Київ : Либідь, 2003. – 486 с.
6. Коммуникация в современной науке. – Москва : Прогресс, 1976. – 438 с.
7. Лобода С. М. Педагогічна творчість учителя на шпальтах вітчизняної преси ХХ століття: протистояння ідей : [монографія] / С. М. Лобода ; Держ. закл. «Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка». – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2010. – 504 с.
8. Петренко О. Б. Гендерні підходи до освіти та виховання в історії вітчизняної школи і педагогіки (ХХ століття) : дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка, історія педагогіки» / Петренко Оксана Борисівна. – Київ, 2011. – 426 с.
9. Раскин Д. И. Историко-педагогический источник в свете современных проблем источниковедения и системного подхода / Д. И. Раскин // Актуальные вопросы историографии: сб. науч. тр. / Под ред. Э. Д. Днепрова и О. Е. Кошелевой. – Москва : Изд. АПН СССР, 1986. – 230 с.
10. Раскин Д. И. Классификация историко-педагогических источников / Д. И. Раскин // Историографические методологические проблемы изучения истории отечественной школы и педагогики : [сб. науч. тр.] / под ред. Э. Д. Днепрова и О. Е. Кошелевой. – Москва , 1989. – С. 85–98.
11. Сейко Н. А. Доброчинність у сфері освіти України (XIX – початок XX століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / Н. А. Сейко. – Луганськ, 2009. – 44 с.
12. Сухомлинська О. В. Періодизація педагогічної думки в Україні: кроки до нового виміру / О. В. Сухомлинська // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992 – 2002. Збірник наукових праць до 10-річчя АПН України. – Частина 1. – Харків : ОВС, 2002. – С. 37–54.

Downloads

Опубліковано

11-05-2016

Як цитувати

Мотуз, Т. В. (2016). Формування ідей толерантності в педагогічній думці України: джерелознавчий аспект. Educational Dimension, 48, 124–131. https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2404

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек