Становлення та розвиток педагогічної освіти Півдня України в середині XIX – на початку XX століття

Автор(и)

  • Володимир Миколайович Марків Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2465

Ключові слова:

соціально-економічні й суспільно-політичні зміни, професійна освіта, реформування освітніх процесів

Анотація

Марків В. М. Становлення та розвиток педагогічної освіти Півдня України в середині XIX – на початку XX століття.

У статті розглядаються джерела збагачення теорії та практики розбудови національної системи освіти її становлення і розвитку педагогічної освіти південного регіону України в середині XIX – на початку XX століття. Соціально-економічні й суспільно-політичні зміни не могли не зумовити своєрідність розвитку професійної освіти, зокрема педагогічної, її основних тенденцій; вони вимагали реформування освітніх процесів, більш високої їх організації та впорядкування. Безперечно, реформи освіти мали класовий характер і проводилися в інтересах дворянства, а також буржуазії, що зароджувалася.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 119 / PDF downloads: 111

Біографія автора

Володимир Миколайович Марків, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

1. Богаєвська В Я. І знань, і дружби джерело: З історії Новобузького педагогічного училища / В. Я. Богаєвська, В. Ф. Беззуб. – Новий Буг : Вид. райгазети «Вперед», 1999. – С. 8.
2. Бойко О. Д. Історія України: [посібник]. – Київ : Академія, 2002. – С. 274, 275.
3. ДАМО: фонд 137, оп.1, спр.4. – С. 17–19.
4. Державний архів Херсонської області, ф.5, ф.192.
5. Історія України / [навч. посіб.]. – Київ : Знання, 2000. – С. 178, С. 191–192.
6. Історія України: [підручник] / керівник авт. кол. Ю. Зайцев. – [2-ге вид., зі змінами]. – Львів : Світ, 1998. – 488 с.
7. Освіта на Миколаївщині у ХІХ-ХХ століттях / керівник авт. кол. І. Шавлик. – Миколаїв : УДМТУ, 1997. – С. 7–13; С. 138–139.
8. Ступарик Б. М. Національна школа: витоки, становлення: [навч.-метод. посіб.] / Б. М. Ступарик. – Київ: ІЗМН, 1998. – С. 106.
9. Ступарик Б. М. Розвиток шкільництва Галичини (1772–1939 pp.): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук / Б. М. Ступарик. – Київ, 1995. – 50 с.
10. Розвиток народної освіти і педагогічної думки на Україні (XIX – поч. ХХ ст.) // редколегія: М. Ярмаченко та ін. – Київ : Рад.школа, 1991. – С. 134, С. 171.
11. Халамендик В. Д. До питання становлення та розвитку початкової освіти на Півдні України в XIX – на початку XX ст. / В. Д. Халамендик // Науковий вісник МДПУ. – Вип. 4. – Миколаїв: МДПУ, 2001. – С. 100–104.
12. Халамендик В. Д. Миколаївський державний педагогічний університет: До історії становлення / В. Д. Халамендик // Рідна школа, 2002. – No 10. – С. 72.

Downloads

Опубліковано

23-07-2019

Як цитувати

Марків, В. М. (2019). Становлення та розвиток педагогічної освіти Півдня України в середині XIX – на початку XX століття. Педагогіка вищої та середньої школи, 47, 240–246. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2465

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек