Розвиток самоосвітньої компетентності сучасного вчителя як теоретико-праксіологічна проблема
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2624Ключові слова:
самостійна навчальна діяльність, самоосвітня діяльність, компетентність, компетентнісний підхідАнотація
Коновал О. А., Туркот Т. І. Розвиток самоосвітньої компетентності сучасного вчителя як теоретико-праксіологічна проблема.
У статті проаналізовано результати дослідно-експериментальної роботи, проведеної з метою пошуку ефективних дидактичних засобів самостійної роботи студентів вищих
педагогічних навчальних закладів. За результатами аналізу авторами обґрунтовано необхідність вивчення проблеми професійно-педагогічної самоосвіти на засадах
компетентнісного підходу, визначені вимоги до самоосвітньої компетентності сучасного вчителя, з’ясовано причини зниження мотивації до самостійної діяльності, запропоновані заходи щодо розвитку самоосвітньої компетентності студента та вчителя-практика в сучасному освітньому середовищі.
Завантаження
Metrics
Посилання
2. Дзеґа В. Організаційно-методичне забезпечення вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників сільської школи на андрагогічних засадах / Володимир Дзеґа // Нова педагогічна думка : [науково-методичний журнал]. – 2013. – No 3 (75). – С. 36–40.
3. Иванютина В. Н. Формирование ключевых компетентностей учеников на уроках математики [Электронный ресурс] / В. Н. Иванютина. – Режим доступа : http://festival.1september.ru/articles/416315/.
4. Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения [текст] : в 2 т. / Я.А. Коменский; под ред. А. И. Пискунова. – Москва : Педагогика, 1982. – Т. 1. – 693 с.
5. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О. В. Овчарук. – Київ : К.І.С., 2004. – 112 с.
6. Лісіна Л. О. Формування професійної компетентності вчителя : [навч. метод. посібник] / Л. О. Лісіна, О. О. Барліт. – Запоріжжя : Лана-Друк, 2006. – 212 с.
7. Локшина О. І. Становлення компетентнісної ідеї в європейські освіті [текст] / О. І. Локшина / Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України : Матеріали методолог. семінару. – Київ : Педагогічна думка, 2009. – 360 с.
8. Малихін О. Зміст і сутність самостійної навчальної діяльності студентів : історія і сучасність / О. Малихін // Українська мова і література в школах України. – 2014. – No 11. – С. 24 –27.
9. Олійник В. В. Стан та перспективи модернізації системи фахового зростання педагогічних працівників України / В. В. Олійник // Освіта на Луганщині. – 2002. – No 1 (16). – С. 11–14.
10. Попков В. А. Дидактика высшей школы : [учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений] / В. А. Попков, А. В. Коржуєв. – [2-е изд., испр. и доп.]. – Москва : Издательский центр «Академия», 2004. – 192 с.
11. Савченко О. Я. Уміння вчитися – ключова компетентність молодшого школяра : [ посібник] / О. Я. Савченко. – Київ : Педагогічна думка, 2014. – 176 с.
12. Стратегія реформування освіти в Україні : рекомендації освітньої політики. – Київ : К.І.С., 2003. – 296 с.
13. Теорія і практика організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів : [монографія] / колектив авторів ; за ред. проф. О. А. Коновала. – Кривий Ріг : Книжкове видавництво Кирєєвського, 2012. – 380 с.
14. Хворостенко І. Розвиток самоосвітньої компетентності як психолого-педагогічна проблема / Ірина Хворостенко // Нова педагогічна думка : [науково-методичний журнал]. – 2013. – No 3 (75). – С. 137–140.
15. Чеботарева Е. С. Информационные технологии в развитии самообразовательной компетентности студентов [Электронный ресурс] / Е. С. Чеботарева. – Режим доступа :
http://ito.edu.ru/2008/kursk.html/
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Олександр Андрійович Коновал, Тетяна Іванівна Туркот
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.