Розвиток самоосвітньої компетентності сучасного вчителя як теоретико-праксіологічна проблема

Автор(и)

  • Олександр Андрійович Коновал Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»
  • Тетяна Іванівна Туркот КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2624

Ключові слова:

самостійна навчальна діяльність, самоосвітня діяльність, компетентність, компетентнісний підхід

Анотація

Коновал О. А., Туркот Т. І. Розвиток самоосвітньої компетентності сучасного вчителя як теоретико-праксіологічна проблема.

У статті проаналізовано результати дослідно-експериментальної роботи, проведеної з метою пошуку ефективних дидактичних засобів самостійної роботи студентів вищих
педагогічних навчальних закладів. За результатами аналізу авторами обґрунтовано необхідність вивчення проблеми професійно-педагогічної самоосвіти на засадах
компетентнісного підходу, визначені вимоги до самоосвітньої компетентності сучасного вчителя, з’ясовано причини зниження мотивації до самостійної діяльності, запропоновані заходи щодо розвитку самоосвітньої компетентності студента та вчителя-практика в сучасному освітньому середовищі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 103 / PDF downloads: 99

Біографії авторів

Олександр Андрійович Коновал, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

доктор педагогічних наук, професор

Тетяна Іванівна Туркот, КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

1. Громыко Ю. В. Образование перестает быть гуманитарной технологией / Ю. В. Громыко // Вести Международного Соломонова ун-та. – 2000. – No 4. – С. 4–10.
2. Дзеґа В. Організаційно-методичне забезпечення вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників сільської школи на андрагогічних засадах / Володимир Дзеґа // Нова педагогічна думка : [науково-методичний журнал]. – 2013. – No 3 (75). – С. 36–40.
3. Иванютина В. Н. Формирование ключевых компетентностей учеников на уроках математики [Электронный ресурс] / В. Н. Иванютина. – Режим доступа : http://festival.1september.ru/articles/416315/.
4. Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения [текст] : в 2 т. / Я.А. Коменский; под ред. А. И. Пискунова. – Москва : Педагогика, 1982. – Т. 1. – 693 с.
5. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О. В. Овчарук. – Київ : К.І.С., 2004. – 112 с.
6. Лісіна Л. О. Формування професійної компетентності вчителя : [навч. метод. посібник] / Л. О. Лісіна, О. О. Барліт. – Запоріжжя : Лана-Друк, 2006. – 212 с.
7. Локшина О. І. Становлення компетентнісної ідеї в європейські освіті [текст] / О. І. Локшина / Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України : Матеріали методолог. семінару. – Київ : Педагогічна думка, 2009. – 360 с.
8. Малихін О. Зміст і сутність самостійної навчальної діяльності студентів : історія і сучасність / О. Малихін // Українська мова і література в школах України. – 2014. – No 11. – С. 24 –27.
9. Олійник В. В. Стан та перспективи модернізації системи фахового зростання педагогічних працівників України / В. В. Олійник // Освіта на Луганщині. – 2002. – No 1 (16). – С. 11–14.
10. Попков В. А. Дидактика высшей школы : [учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений] / В. А. Попков, А. В. Коржуєв. – [2-е изд., испр. и доп.]. – Москва : Издательский центр «Академия», 2004. – 192 с.
11. Савченко О. Я. Уміння вчитися – ключова компетентність молодшого школяра : [ посібник] / О. Я. Савченко. – Київ : Педагогічна думка, 2014. – 176 с.
12. Стратегія реформування освіти в Україні : рекомендації освітньої політики. – Київ : К.І.С., 2003. – 296 с.
13. Теорія і практика організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів : [монографія] / колектив авторів ; за ред. проф. О. А. Коновала. – Кривий Ріг : Книжкове видавництво Кирєєвського, 2012. – 380 с.
14. Хворостенко І. Розвиток самоосвітньої компетентності як психолого-педагогічна проблема / Ірина Хворостенко // Нова педагогічна думка : [науково-методичний журнал]. – 2013. – No 3 (75). – С. 137–140.
15. Чеботарева Е. С. Информационные технологии в развитии самообразовательной компетентности студентов [Электронный ресурс] / Е. С. Чеботарева. – Режим доступа :
http://ito.edu.ru/2008/kursk.html/

Downloads

Опубліковано

25-06-2015

Як цитувати

Коновал, О. А., & Туркот, Т. І. (2015). Розвиток самоосвітньої компетентності сучасного вчителя як теоретико-праксіологічна проблема. Educational Dimension, 45, 249–257. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2624

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають