Формування успішної особистості учня в українській початковій школі під час впровадження медіаосвіти

Автор(и)

  • Григорій Терещук Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
  • Ірина Кузьма Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти.
  • Олександра Янкович Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
  • Галина Фальфушинська Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3775

Ключові слова:

успішна особистість, учень молодшого шкільного віку, технології, медіаграмотність, медіаосвіта

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність впровадження технології формування успішної особистості учня початкового шкільного віку під час впровадження медіаосвіти в початковій школі. Розроблена технологічна модель. Необхідність вирішення завдань успіху одночасно з підвищенням рівня медіакультури учня, формуванням ключових компетентностей життя, доведено підготовку дитини до самореалізації життя на основі впровадження партнерства дітей школи, батьків та вчителів. Показано необхідність втілення педагогіки серця та педагогіки успіху. Уточнено діагностичний інструментарій для визначення рівнів сформованості успішної особистості учнів початкових класів. Обґрунтовано ефективні форми та методи навчання школярів: створення електронних книг, проекти «Правила досягнення успіху», «Історії успіху», перегляд фільмів про успішних людей з особливими потребами, аналіз медіапродуктів на тему успіху. Визначено способи навчання батьків щодо проблем успіху дітей. Проаналізовано результати експериментальних досліджень. Розкрито необхідність удосконалення змісту підручників у контексті досягнення успіху, підвищення інтересу до дитячої періодики. Становлення успішного учня розглядається як один із способів зміцнення української держави. Доведено необхідність підвищення авторитету викладацької професії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 280 / PDF downloads: 131

Посилання

Alishev, T. B., Gilmutdinov, A. Kh.: Opyt Singapura: sozdanie obrazovatelnoi sistemy mirovogo urovnia (Singapore experience: creating a world-class educational system). Voprosy obrazovaniia 4, 227–246 (2010). DOI: https://doi.org/10.17323/1814-9545-2010-4-227-246

Bibik, N. M.: Ya u sviti. 3 klas (I am in the World. The 3rd grade). Osnova, Kharkiv (2014).

Carr, A., Kariyawasam, A, Casil, M.: A study of the organizational characteristics of successful cooperatives. Organization Development Journal 26 (1), 79–87 (2008).

Danyliak, R. Z.: Idei moralnoho vykhovannia molodshykh shkoliariv na storinkakh vitchyznianoi dytiachoi periodyky (kinets 20th — pochatok 21st stolittia) (The ideas of moral education of primary school pupils

on the pages of the national children’s periodicals (late 20th — early 21st centuries)). Dissertation, Drohobych State Pedagogical University named after Ivan Franko (2017).

Glasser, W.: Highlights From Schools Without Failure. Educational Horizons 52 (1), 39–42 (1973).

Gryniuk, S. P.: Sumlinna pratsia: yak finy pobuduvaly uspishnu systemu osvity (Steady work: how finns built a successful system of education). Visnyk pisliadyplomnoi osvity 5, 57–64 (2011).

Gryshchenko, M. (ed.): The New Ukrainian School: Conceptual Principles of Secondary School Reforming. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Book-ENG.pdf (2016). Accessed 21 Mar 2018.

Grzeszczyk, E.: Sukces: amerykanskie wzory — polskie realia. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa (2003).

Kolber, M.: Wirtualna koncepcja cz lowieka sukcesu — codzienno ́s ́c — rzeczywisto ́s ́c szkolna (Virtual concept of a man of success — daily life — school reality). Przegla ̨d Pedagogiczny 2, 78–87 (2016).

Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) (Concept of Implementation of Media Education in Ukraine (new edition)). https://ms.detector.media/mediaprosvita/mediaosvitakontseptsiya_

vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya (2016). Accessed 17 Aug 2018.

Krystopchuk, T., Yakymchuk, I.: Mediaosvitni tekhnolohii yak zasib pidvyshchennia yakosti osvitnoi diialnosti koledzhu (Media education technologies as a means of improving the quality of college’s educational activity). Nova pedahohichna dumka 1, 50–53 (2018).

Lopatkowa, M.: Pedagogika serca (Pedagogy of heart). Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa (1992).

MacBeath, J.: Future of Teaching Profession. Leadership for Learning, the Cambridge Network (2012).

Maksymova, O. O., Levkivskyi, M. V. (ed.): Formuvannia uspishnoi osobystosti shestyrichnoho pershoklasnyka (Formation of a successful personality of the six-year pupil of the first form). Zhytomyr State University, Zhytomyr (2013).

Pro vnesennia zmin do Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity (On amendments to the State standard of primary education), Cabinet of Ministers of Ukraine, Decree of July 24, 2019, No 688, Kyiv. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF (2019). Accessed 17 Aug 2019.

Semeniako, Yu.: Sotsialno-pedahohichni problemy suchasnosti: mediabezpeka ditei doshkilnoho viku (Socio-pedagogical problems of the modernity: media security of preschool children). Osvitnii prostir Ukrainy 8, 137–142 (2016).

Suhomlynska, O.: Pedahohichnyi ideal kriz pryzmu teorii morali (Pedagogical ideal through the prism of moral theories). Pedahohichni nauky 1, 5–15 (2009).

Sukhomlinsky, V. A.: V. Sukhomlinsky on education. Progress Publishers, Moscow (1977).

Wagner, L., Ruch, W.: Good character at school: positive classroom behavior mediates the link between character strengths and school achievement. Frontiers in Psychology 6:610 (2015). doi: 0.3389/fpsyg.2015.00610 DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.00610

Yankovych, O. I., Kuzma, I. I.: Osvitni tekhnolohii u pochatkovii shkoli (Educational Technologies in Primary School). Ternopil V. Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil (2018).

Downloads

Опубліковано

19-12-2019

Як цитувати

Терещук, Г., Кузьма, І., Янкович, О., & Фальфушинська, Г. (2019). Формування успішної особистості учня в українській початковій школі під час впровадження медіаосвіти. Educational Dimension, 52, 39–55. https://doi.org/10.31812/pedag.v52i0.3775

Номер

Розділ

Статті