ПРОБЛЕМИ ВИЯВЛЕННЯ ОБДАРОВАНИХ І ТАЛАНОВИТИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • H. Теличко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5487

Анотація

The article is devoted to research of the problem of revealing of the gifted and talented pupils. The author analysesbriefly the interpretations of the conception of “giftedness”, based not only on intellectual aptitudes, but on a number of otherimportant personality characteristics.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 81 / PDF downloads: 54

Посилання

Tassel-Baska Joyce Van. The use of aptitude tests for idetifying the gifted: The talent search concept // Roeper Review, 1986-vol. 8-P. 185-189.

Renzulli J.S. What makes giftedness: Re-examining a definition // Phi Delta Kappan, 1978 - vol. 80 - P. 180 - 184.

Sternberg R.J. Beyond IQ. A triarchic theory of intelligence.- New York: Cambridge University Press, 1983.

Montgomery Sharon. Personality characteristics of gifted students // Agate, 1997.— vol. 11— No. 1.— P. 37 — 47.

Haan R.F. Identification of the gifted // Education, 1959.- vol. 80. - No. 3.- P. 135 - 137

Gross Miraca U.M. Exceptionally and profoundly giftedstudents: An underserved population // BrightConnections, 2000 - vol. 18 - No. 4 - P. 3 - 8.

www.nagcbritain.org.uk/giftedness/character.html8. Karen Jones, Day Jeanne. Cognitive similarities between academically and socially gifted students // Roeper Review, 1996, - vol. 18 - No. 4,- P. 270 - 273.390

Downloads

Опубліковано

05-09-2004

Як цитувати

Теличко N. (2004). ПРОБЛЕМИ ВИЯВЛЕННЯ ОБДАРОВАНИХ І ТАЛАНОВИТИХ ШКОЛЯРІВ. Педагогіка вищої та середньої школи, 8, 384–390. https://doi.org/10.31812/educdim.5487

Номер

Розділ

Теорія і практика полікультурної освіти в умовах сучасної школи