ТЕОРІЯ АНАЛІЗУ ПОМИЛОК У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • I.A. Салата

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6616

Анотація

The article investigates some important moments of the theory of error analysis which arose in the 60-70s in the West as an applied research branch of linguistics directed to more successful teaching as well as learning of the foreign language.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 43

Посилання

Edge J. Mistakes and correction. London, N. Y.: Longman, 1989.

Harmer J. The Practice of English Language Teaching. London, N. Y.: Longman, 1991.

Gass S. М., Varonis E. M. Input, interaction and second language production // Studies in Second Language Acquisition, 1994, Vol. 16. DOI: https://doi.org/10.1017/S0272263100013097

Jain M. Error analyses: source, cause and significance // Error Analyses. London, N. Y.: Longman Group Limited, 1984.

Richards J., Sampson G. The study of learner 6. English // Error Analyses. London, N. Y.: Longman Group Limited, 1984.

Selinker L. Interlanguage // International Review of Applied Linguistics, 1972, Vol. X. DOI: https://doi.org/10.1515/iral.1972.10.1-4.209

Мальковський Г. Исправление типичных ошибок при изучении английского и немецкого языков // Іноземні мови. — 2000. - № 1 — С. 31-33.

Downloads

Опубліковано

12-06-2008

Як цитувати

Салата I. (2008). ТЕОРІЯ АНАЛІЗУ ПОМИЛОК У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Educational Dimension, 20, 383–390. https://doi.org/10.31812/educdim.6616

Номер

Розділ

Статті