ТЕОРІЯ АНАЛІЗУ ПОМИЛОК У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6616Анотація
The article investigates some important moments of the theory of error analysis which arose in the 60-70s in the West as an applied research branch of linguistics directed to more successful teaching as well as learning of the foreign language.
Завантаження
Metrics
Посилання
Edge J. Mistakes and correction. London, N. Y.: Longman, 1989.
Harmer J. The Practice of English Language Teaching. London, N. Y.: Longman, 1991.
Gass S. М., Varonis E. M. Input, interaction and second language production // Studies in Second Language Acquisition, 1994, Vol. 16. DOI: https://doi.org/10.1017/S0272263100013097
Jain M. Error analyses: source, cause and significance // Error Analyses. London, N. Y.: Longman Group Limited, 1984.
Richards J., Sampson G. The study of learner 6. English // Error Analyses. London, N. Y.: Longman Group Limited, 1984.
Selinker L. Interlanguage // International Review of Applied Linguistics, 1972, Vol. X. DOI: https://doi.org/10.1515/iral.1972.10.1-4.209
Мальковський Г. Исправление типичных ошибок при изучении английского и немецкого языков // Іноземні мови. — 2000. - № 1 — С. 31-33.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2008 I.A. Salata
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.