Activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3324Keywords:
cognitive activities, activation, future teacher, methodAbstract
Hladka O. V. Activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages.
In the article the necessity of activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages is proved. The most effective modern methods favoring the successful solution of the given task are suggested.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 115
/ PDF downloads: 95
References
1. Виноградова О. С. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции с использованием проблемных методов обучения ИЯ на продвинутом этапе специализированного вуза (на материале английского языка) : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук / О. С. Виноградова. – Москва, 2003. – 24 с.
2. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва ; пер. з англ. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
3. Конопляник Л. М. Активізація пізнавальної діяльності студентів – майбутніх інженерів за допомогою новітніх педагогічних технологій / Л. М. Конопляник // Вісник НТУУ КПІ. Серія: Філософія. Психологія. Педагогіка. – К. : 2005. – Вип. 3 (15). – С. 65–69.
4. Морозова И. Г. Дискуссия как метод проблемного обучения и как средство формирования межкультурной компетенции на занятиях иностранного языка в вузах / И. Г. Морозова // Актуальные проблемы теории и методологии науки о языке. – Санкт-Петербург: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2010. – С. 41–51.
5. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті // Освіта України. – 23 квітня 2002 р. – No 33. – С. 2–6.
2. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва ; пер. з англ. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
3. Конопляник Л. М. Активізація пізнавальної діяльності студентів – майбутніх інженерів за допомогою новітніх педагогічних технологій / Л. М. Конопляник // Вісник НТУУ КПІ. Серія: Філософія. Психологія. Педагогіка. – К. : 2005. – Вип. 3 (15). – С. 65–69.
4. Морозова И. Г. Дискуссия как метод проблемного обучения и как средство формирования межкультурной компетенции на занятиях иностранного языка в вузах / И. Г. Морозова // Актуальные проблемы теории и методологии науки о языке. – Санкт-Петербург: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2010. – С. 41–51.
5. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті // Освіта України. – 23 квітня 2002 р. – No 33. – С. 2–6.
Downloads
Published
14-02-2013
How to Cite
Гладка, О. В. (2013). Activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 269–272. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3324
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 О. В. Гладка
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.