Activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages

Authors

  • О. В. Гладка Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3324

Keywords:

cognitive activities, activation, future teacher, method

Abstract

Hladka O. V. Activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages.

In the article the necessity of activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages is proved. The most effective modern methods favoring the successful solution of the given task are suggested.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 81

Author Biography

О. В. Гладка, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Виноградова О. С. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции с использованием проблемных методов обучения ИЯ на продвинутом этапе специализированного вуза (на материале английского языка) : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук / О. С. Виноградова. – Москва, 2003. – 24 с.
2. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва ; пер. з англ. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
3. Конопляник Л. М. Активізація пізнавальної діяльності студентів – майбутніх інженерів за допомогою новітніх педагогічних технологій / Л. М. Конопляник // Вісник НТУУ КПІ. Серія: Філософія. Психологія. Педагогіка. – К. : 2005. – Вип. 3 (15). – С. 65–69.
4. Морозова И. Г. Дискуссия как метод проблемного обучения и как средство формирования межкультурной компетенции на занятиях иностранного языка в вузах / И. Г. Морозова // Актуальные проблемы теории и методологии науки о языке. – Санкт-Петербург: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2010. – С. 41–51.
5. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті // Освіта України. – 23 квітня 2002 р. – No 33. – С. 2–6.

Published

14-02-2013

How to Cite

Гладка, О. В. (2013). Activation of future teachers’ cognitive activities in the process of learning foreign languages. Educational Dimension, 37, 269–272. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3324

Issue

Section

Current issues of education