Methodology of word-centerism to children's language education in the works of French philosophers of the twentieth century

Authors

  • О. Б. Полєвікова Kherson State University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3346

Keywords:

word-centerism, language education, French philosophers of the twentieth century

Abstract

Polevikova O. B. Methodology of word-centerism to children's language education in the works of French philosophers of the twentieth century.

The author of the article examines the development of views on  language nature and function in the works of French philosophers of the twentieth century as the methodological basis of word-centerism approach to language education and speech development of preschool and primary school aged children.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 100

Author Biography

О. Б. Полєвікова, Kherson State University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Гадамер Х.-Г. Истина и метод: Основы филос. герменевтики: [пер. с нем.] / общ. ред. и вступ. ст. Б. Н. Бессонова. – М. : Прогресс, 1988. – 704 с.
2. Диб’як Н. Філософія мови. Шляхи до істини / Н. Диб’як // Дивослово. – 1997. – No5–6. – С.15–16.
3. Танатография Эроса: Жорж Батай и французская мысль середины XX века: [сб. статей А. Бретона, Ж. П. Сартра, Г. Марселя, М. Бланшо, Р. Барта и др., а также избр. работы самого Ж. Батая]. – СПб. : Мифрил, 1994. – 346 с.
4. Фуко М. Археологія знання / Мішель Фуко. – Київ : Знання, 1996. – 156 с.
5. Хайдеггер М. Время и бытие: Статьи и выступления / [cост., пер. с нем. и ком. В. В. Бибихина]. – М. : Республика, 1993. – 447 с.
6. Хесле В. Гении философии нового времени / В. Хесле // М. : Наука, 1992. – 224 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Полєвікова, О. Б. (2013). Methodology of word-centerism to children’s language education in the works of French philosophers of the twentieth century. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 364–369. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3346

Issue

Section

Current issues of education