Optimization of the independent work of students-philologists of credit-modular system of organizing the educational process
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3389Keywords:
independent work, credit-module system of organizing the educational process, a model of personality-oriented learning, skills of independent workAbstract
Bondar L. Optimization of the independent work of students-philologists of credit-modular system of organizing the educational process.
This article considers the ways to optimization of students’ independent work in the modern teaching of high school, its substantial characteristics of an important component of the educational process are completed here.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 103
/ PDF downloads: 95
References
1. Жулкевська В. Теоретико-методологічні основи дистанційного навчання / В. Жулкевська // Педагогічна психологія професійної освіти. – 2007. –No 1. – С. 52–59.
2. Козаков В. Л. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методичекое обеспечение / В. Л. Козаков. – К., 1990. – 246 с.
3. Кредитно-модульна система підвищення якості освіти: [Національний гірничий університет] // Освіта України. – 2005. – No3. – С. 10–14.
4. Кулик Є. Дидактична характеристика процесу самоосвіти / Є. Кулик // Вища освіта України. 2006. –No13. – С. 10–13.
5. Плагов И. М. Пути совершенствования самостоятельной работы студентов в вузе: [учеб. пособ. для ун-тов, вузов, ф-тов повыш. квалиф. препод.] / И. М. Плагов, Т. И. Парубочая. –Челябинск: ЧГТУ, 1991. – 123 с.
6. Саулина О. П. Самостоятельная работа студентов как основа повышения эффективности их будущей профессиональной деятельности / О. П. Саулина, В. Н. Вяткина // Подготовка студентов факультета физической культуры к профессиональной деятельности. – М., 1991. – С. 114–121.
7. Середа І. В. Педагогічна підготовка вчителя в сучасному університеті / І.В. Середа // Неперервна професійна освіта : теорія і практика: [науково-методичний журнал]. – Київ, 2003. – Вип. 2. – С. 27–33.
2. Козаков В. Л. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методичекое обеспечение / В. Л. Козаков. – К., 1990. – 246 с.
3. Кредитно-модульна система підвищення якості освіти: [Національний гірничий університет] // Освіта України. – 2005. – No3. – С. 10–14.
4. Кулик Є. Дидактична характеристика процесу самоосвіти / Є. Кулик // Вища освіта України. 2006. –No13. – С. 10–13.
5. Плагов И. М. Пути совершенствования самостоятельной работы студентов в вузе: [учеб. пособ. для ун-тов, вузов, ф-тов повыш. квалиф. препод.] / И. М. Плагов, Т. И. Парубочая. –Челябинск: ЧГТУ, 1991. – 123 с.
6. Саулина О. П. Самостоятельная работа студентов как основа повышения эффективности их будущей профессиональной деятельности / О. П. Саулина, В. Н. Вяткина // Подготовка студентов факультета физической культуры к профессиональной деятельности. – М., 1991. – С. 114–121.
7. Середа І. В. Педагогічна підготовка вчителя в сучасному університеті / І.В. Середа // Неперервна професійна освіта : теорія і практика: [науково-методичний журнал]. – Київ, 2003. – Вип. 2. – С. 27–33.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Бондар, Л. А. (2012). Optimization of the independent work of students-philologists of credit-modular system of organizing the educational process. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 63–69. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3389
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 Л. А. Бондар
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.