Mustcologycal rates in specialization the experts on musical culture in work Odessa Stale A.V. Hezdanova academy of music
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6104Keywords:
musical science, musicology, culturology, music applied, music is art self-sufficientAbstract
Clause is devoted to a question of internal transformation of a musical science and educational rates in canditions of modernity, when in the new attitudes "culturologycal changes" of academic music and its theory last approaches with by westemeuropical tradition "musicology", that is out of analytical, fragmentary - descriptive word about music, reflecting complex reorientation of values modem applied and is art of self-sufficient art.
Downloads
Metrics
References
Adler G. Der Stil in der Mustk. - Lpz.: Breitkopf und Hartel, 1911. - 46 S.
Андросова Л. Мінімалізм в музиці: напрямок і принцип мислення: Автореф. канд. дис. - К., 2005. - 17 с.
Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс. - М.-Л.: Музыка, 1971. - С. 379.
Ingarden R. Utwor muzyczny і sprawa jego tozsamosci. - Krakow: PWM, 1973 - S. 187.
Келдыш Ю. Музыковедение // Музыкальная энциклопедия в 6-ти томах. Т.З. - М., 1975. - С. 805-830.
Куземина Л. Исполнительская эстетика Б. Яворского. - М.: Композитор 2000. - 111 с.
Лосев А. Музыка как предмет логики. - М.: издатавтора. 1927. - 224 с.
Мартынов В. Конец времени композиторов. - М.: Русский путы 2002. - 295 с.
Мартынов В. Культура, иконоефера и Богослужебное пение Московской Руси. М: Прогресс - Традиция. Русский путь. 2000. - 224 с.
Медушевский В. Онтологические основы интерпретации .музики // Интерпретация музыкального произведения в контексте культуры. Вып.129. - М., 1984. - С. 5-11.
Назайкинский Е. Речевой опыт и музыкальное восприятие // Эстетические очерки. Вып. 2. - М., 1967. - С. 245-283.
Скребков С. Художественные принципы музыкальных стилей. - М: Музыка, 1973. - 447 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 O.M. Markova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.