COMMUNICATIVE COMPETENCE AS A NECESSARY ELEMENT OF A MANAGER'S PROFESSIONAL CULTURE

Authors

  • A.P. Krupskiy Dnipropetrovsk National University named after O. Gonchar
  • Yu.M. Stasyuk Dnipropetrovsk National University named after O. Gonchar

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6908

Keywords:

training in university, professional culture, communicative competence, communicative knowledge, abilities and skills, communicative interaction

Abstract

This article is devoted to the issue of communicative competence forming in the context of the professional culture of student-managers in the university There are given requirements for the manager in the XXI century, requirements for the communicative knowledge and skills. Submitted assumptions for the formation of communicative knowledge and skills and expected as a result of the proposed action results.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 41

References

Балл Г.О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній, освітній, психологічних сферах) / Г.О.Балл. - Житомир: ПП «Рута», Видавництво «Волинь», 2008. - 232 с.

Емельянов Ю.Н. Активное социально-психологическое обучение / Ю.Н. Емельянов. -Л.: Изд-воЛГУ, 1985. - 161 с.

Крупський О.П.. Розвиток комунікативної компетентності студентської молоді / О.П. Крупський, В.В. Киркченко // Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції «Виховна парадигма в системі національної вищої школи: головні складові та джерела». - Дніпропетровськ, 2003. - С. 104-107.

Экономическая психология / ред. И.В. Андреевой - СПб: Питер, 2000. - 512 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Krupskiy, A., & Stasyuk, Y. (2009). COMMUNICATIVE COMPETENCE AS A NECESSARY ELEMENT OF A MANAGER’S PROFESSIONAL CULTURE. Educational Dimension, 25, 111–116. https://doi.org/10.31812/educdim.6908

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy