COMMUNICATIVE COMPETENCE AS A NECESSARY ELEMENT OF A MANAGER'S PROFESSIONAL CULTURE
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6908Keywords:
training in university, professional culture, communicative competence, communicative knowledge, abilities and skills, communicative interactionAbstract
This article is devoted to the issue of communicative competence forming in the context of the professional culture of student-managers in the university There are given requirements for the manager in the XXI century, requirements for the communicative knowledge and skills. Submitted assumptions for the formation of communicative knowledge and skills and expected as a result of the proposed action results.
Downloads
Metrics
References
Балл Г.О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній, освітній, психологічних сферах) / Г.О.Балл. - Житомир: ПП «Рута», Видавництво «Волинь», 2008. - 232 с.
Емельянов Ю.Н. Активное социально-психологическое обучение / Ю.Н. Емельянов. -Л.: Изд-воЛГУ, 1985. - 161 с.
Крупський О.П.. Розвиток комунікативної компетентності студентської молоді / О.П. Крупський, В.В. Киркченко // Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції «Виховна парадигма в системі національної вищої школи: головні складові та джерела». - Дніпропетровськ, 2003. - С. 104-107.
Экономическая психология / ред. И.В. Андреевой - СПб: Питер, 2000. - 512 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 A.P. Krupskiy, Yu.M. Stasyuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.