TO THE PROBLEM OF COGNITIVE ACTIVITY PRESCHOOL CHILDREN

Authors

  • N.I. Bilokonna ,
  • M.V. Baditsa ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5890

Abstract

In the article the problem of the development of preschoolage children's cognitive activity is discussed. It suggests ways of development of their speech activity, which is variety of cognitive activity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика — Запоріжжя: Просвіта, 2000. - 226 с.

Виготський Л.С. Речь и мышление. - М., 1934. - 347 с.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - К: Либідь. - 1997. - 647 с.

Зимняя И.А. Психология слушания и говорения. - Автореф. докт. дис., М., 1973. - 68 с.

Науменко Т.И. Активизация речи детей ранего возраста в дошкольных учреждениях. - Автореф. канд. дис. - К., 1991. - 36 с.

Рубинштейн С.Л. Речь. Основы общей психологии. - М.: Педагогика, 1989. -Т.1. - 583 с.

Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся. - М.: Знание, 1983. - 217 с.

Published

27-05-2022

Issue

Section

Articles

How to Cite

TO THE PROBLEM OF COGNITIVE ACTIVITY PRESCHOOL CHILDREN. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 15, 426-432. https://doi.org/10.31812/educdim.5890

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>