FORMATION OF ACTIVE PROFESSIONAL POSITION OF FUTURE TEACHERS BY MEANS OF USING INTERACTIVE METHODS OF TEACHING IN THE PROCESS OF STUDY TEACHING

Authors

  • S.M. Shcherbyna ,
  • I.Yu. Shcherbyna ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7077

Keywords:

active professional position of a future teacher, interactive methods of learning

Abstract

This article is devoted to forming of active professional position of future teachers by means of using interactive methods of learning during pedagogical training.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Кондрашова Л.В. Проблеми вищої школи у світлі національної доктрини розвитку освіти України / Лідія Валентинівна Кондрашова // Вища освіта України. - №1. - 2003. - С.39-43.

Нові технології навчання; Науково-методичний збірник. - Вип. 18. - К.; ІЗИН, 1996. - 152 с.

Педагогічні технології у неперервній освіті / С.О. Сисоєва, А.М. Алексюк, П.М. Воловнк та ін/ / За заг. ред. С.О. Сисосвої. -К.: ВІПОЛ. 2001. - 501с.

Пометун О. Інтерактивні методики та система навчання / Олена Пометун. - К.: Шк. світ, 2007. - 112 с.

Іова В.Ю. Інноваційні методи виховання: Навчально-методичний посібник / В.Ю. Іова, Л.В. Красномовець. - Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори- 2006», 2009. - 272 с.

Published

05-05-2010

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

How to Cite

FORMATION OF ACTIVE PROFESSIONAL POSITION OF FUTURE TEACHERS BY MEANS OF USING INTERACTIVE METHODS OF TEACHING IN THE PROCESS OF STUDY TEACHING. (2010). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 101-108. https://doi.org/10.31812/educdim.7077

Most read articles by the same author(s)