Experimental research of activation of students’ knowledge and cognitive activity in the process of working with dictionaries

Authors

  • В. В. Кирикилиця Lesya Ukrainka Eastern European National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3277

Keywords:

knowledge and cognitive activity, criteria activation, indices, levels of formation, research, dictionaries activity

Abstract

Kyrykylytsia V. V. Experimental research of activation of students’ knowledge and cognitive activity in the process of working with dictionaries.

In the article levels of criteria formation of students’ knowledge and cognitive activities activation in the process of working with dictionaries are defined on the basis of the experimental research analysis.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 91

References

1. Єгорова Е. Б. Мотивація професійного вибору школярів / Е. Б. Єгорова // Проблеми освіти: [наук.-метод. зб.]. – К. : ІСДО. – 1998. – No 11. – С.114–115.
2. Китайгородская Г. А. Методические основы интенсивного обучения иностранным языкам / Г. А. Китайгородская. – М. : Изд-во Моск.ун-та, 1986. – 100 с.
3. Максименко С. Д. Загальна психологія: [навч. посіб.] / С. Д. Максименко, В. О. Соловієнко. – К. : МАУП, 2000. – 256 с.
4. Програма з англійської мови для університетів/інститутів (п’ятирічний курс навчання): Проект / колектив авторів: С. Ю. Ніколаєва, М. І. Соловей, Ю. В. Головач. – Вінниця : Нова книга, 2001. – 246 с.
5. Бондаренко Г. П. Професійна термінологія як засіб формування мовленнєвої компетенції майбутнього фахівця [Електронний ресурс]. / Г. П. Бондаренко :– Режим доступу: http://www.bdpu.org

Published

14-02-2013

How to Cite

Кирикилиця, В. В. (2013). Experimental research of activation of students’ knowledge and cognitive activity in the process of working with dictionaries. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 59–64. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3277

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy