Heuristic component of professional readiness of future mathematics teacher to use information and communication technologies in professional activity
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4485Keywords:
heuristic teaching of mathematics, future teacher of mathematics, professional preparedness, information and communication technologiesAbstract
Topical problems of future maths teacher's training under conditions of informatization of education have been investigated in the article. The thesus has presented the components of student's professional preparesness to use information and communication technologies in heurustic teaching at Padagogical Universities. Some acceptances of forming a future teacher's professional preparedness to use information and communication technologies in heuristic teaching of mathematicsare considered.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 85
/ PDF downloads: 80
References
1. Скафа Е. И. Эвристическое обучение математике: теория, методика, технология. Монография / Е. И. Скафа. — Донецк : Изд-во ДонНУ, 2004. — 349 с.
2. Тутова О. В. Технологія впровадження курсу "Інформаційно-комунікаційні технології в евристичному навчанні математики" в систему підготовки майбутніх учителів математики // Дидактика математики: проблеми і дослідження: Міжнародний збірник наукових робіт. — Вип. 33. — Донецьк : Вид-во ДонНУ, 2010. — С. 62-70.
3. Раков С. А. Відкриття геометрії через комп'ютерні експерименти в пакеті DG / С. А. Раков, В. П. Горох, К. О. Осенков та ін. — Харків : ХДПУ, 2002. — 108 с.
4. Скафа О. І. Компютерно-орієнтовані уроки в евристичному навчанні математики: навчально-методичний посібник / О. І. Скафа, О. В. Тутова: [Донецький національний університет]. — Донецьк : вид-во "Вебер" (Донецька філія), 2009. — 320 с.
5. Тутова О. В. Система знань з формування професійної готовності майбутнього вчителя до використання ІКТ в евристичному навчанні математики // Вісник Черкаського університету: серія "Педагогічні науки". — Вип. 191. — Ч. 5 — Черкаси : Видавничий відділ Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, 2010. — С. 158-163.
2. Тутова О. В. Технологія впровадження курсу "Інформаційно-комунікаційні технології в евристичному навчанні математики" в систему підготовки майбутніх учителів математики // Дидактика математики: проблеми і дослідження: Міжнародний збірник наукових робіт. — Вип. 33. — Донецьк : Вид-во ДонНУ, 2010. — С. 62-70.
3. Раков С. А. Відкриття геометрії через комп'ютерні експерименти в пакеті DG / С. А. Раков, В. П. Горох, К. О. Осенков та ін. — Харків : ХДПУ, 2002. — 108 с.
4. Скафа О. І. Компютерно-орієнтовані уроки в евристичному навчанні математики: навчально-методичний посібник / О. І. Скафа, О. В. Тутова: [Донецький національний університет]. — Донецьк : вид-во "Вебер" (Донецька філія), 2009. — 320 с.
5. Тутова О. В. Система знань з формування професійної готовності майбутнього вчителя до використання ІКТ в евристичному навчанні математики // Вісник Черкаського університету: серія "Педагогічні науки". — Вип. 191. — Ч. 5 — Черкаси : Видавничий відділ Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, 2010. — С. 158-163.
Downloads
Published
20-10-2021
How to Cite
Павліна, О. В. (2021). Heuristic component of professional readiness of future mathematics teacher to use information and communication technologies in professional activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 101–106. https://doi.org/10.31812/educdim.4485
Issue
Section
Theoretical foundations of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2011 О. В. Павліна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.