The problem of training masters of chemical direction of pedagogical education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4511Keywords:
master's degree, intellectually-emotional culture, problems of professional preparation after a master's degree, pedagogical educationAbstract
The article is sanctified to the problems of educating of students after an educational-qualifying level master's degree in pedagogical higher educational establishments. The charts of realization of requirements of society are offered to the level of preparation in a city council on the base of intellectually-emotional aspect during teaching of desciplines of chemical cycle.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 77
/ PDF downloads: 79
References
1. Пак Л. Г. Личностно ориентированная парадигма вузовского образования / Л. Г. Пак // http://www.jeducation.ru/3_2009/13.html
2. Ильинский И. М. Образовательная революция / И. М. Ильинский. — М., 2002. — С. 146.
3. Концепція організації підготовки магістрів в Україні, затверджений наказом МОН від 10 лютого 2010 року № 99 // http://www.osvita,ua/legistation/Vishya_osvita/6670
4. Мастерова В. А. Воспитательно-образовательная среда вуза как средство развития творческой личности будущего государственного служащего: дис. … канд. пед. Наук: 13.00.01: Саратов, 2003. — 183 с.
5. Віхрова О. В. Гармонія інтелекту та емоцій як фактор професійного успіху майбутнього педагога / О. В. Віхрова, Т. А, Корченко // Педагогіка вищої та середньої школи. — 2011. — Вип. 31. — С. 474-476.
6. Абульханова-Славская К. А. Проблемы активности личности. Методология и жизненная позиция личности. — М. : Педагогика, 1988. — 148 с.
7. Кондрашова Л. В. Гармонізація інтелектуального й емоційного чинників підготовка майбутніх учителів до формування освітніх цінностей учнів / Л. В. Кондрашова // http://www.bdpu.org/scientific_published/conf_2008/articles/Kondrashova
8. Омеляненко А. В. Емоційно-інтелектуальний аспект у педагогічному дискурсі / А. В. Омеляненко // http://www.vuzlib.com/content/view/357/84
9. Андреева И. Н. Эмоциональный интеллект: исследования / И. Н. Андреева // Вопросы психологии. — 2006. — № 3. — С. 78-86.
2. Ильинский И. М. Образовательная революция / И. М. Ильинский. — М., 2002. — С. 146.
3. Концепція організації підготовки магістрів в Україні, затверджений наказом МОН від 10 лютого 2010 року № 99 // http://www.osvita,ua/legistation/Vishya_osvita/6670
4. Мастерова В. А. Воспитательно-образовательная среда вуза как средство развития творческой личности будущего государственного служащего: дис. … канд. пед. Наук: 13.00.01: Саратов, 2003. — 183 с.
5. Віхрова О. В. Гармонія інтелекту та емоцій як фактор професійного успіху майбутнього педагога / О. В. Віхрова, Т. А, Корченко // Педагогіка вищої та середньої школи. — 2011. — Вип. 31. — С. 474-476.
6. Абульханова-Славская К. А. Проблемы активности личности. Методология и жизненная позиция личности. — М. : Педагогика, 1988. — 148 с.
7. Кондрашова Л. В. Гармонізація інтелектуального й емоційного чинників підготовка майбутніх учителів до формування освітніх цінностей учнів / Л. В. Кондрашова // http://www.bdpu.org/scientific_published/conf_2008/articles/Kondrashova
8. Омеляненко А. В. Емоційно-інтелектуальний аспект у педагогічному дискурсі / А. В. Омеляненко // http://www.vuzlib.com/content/view/357/84
9. Андреева И. Н. Эмоциональный интеллект: исследования / И. Н. Андреева // Вопросы психологии. — 2006. — № 3. — С. 78-86.
Downloads
Published
27-10-2021
How to Cite
Старова, Т. В. (2021). The problem of training masters of chemical direction of pedagogical education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 194–198. https://doi.org/10.31812/educdim.4511
Issue
Section
Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної
License
Copyright (c) 2011 Т. В. Старова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.