Formation of cross-cultural communicative competence of students of philology

Authors

  • М. В. Малоіван Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4613

Keywords:

communication, competence, communicative competence, cross-cultural communicative competence

Abstract

The issue of forming cross-cultural communicative competence as on important factor of future specialists’ education is under consideration in this article. The role of the integration of a language and culture and its influence on the intercultural communication is emphasized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 102

Author Biography

М. В. Малоіван, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Lecturer

References

1. Вежбицкая А. Сопоставление культур через посредство лексики и прагматики / Анна Вежбицкая. – М. : Языки славянской культуры, 2001. – 272 с.
2. Державна національна програма «Освіта» Україна ХХІ століття. – К. : Райдуга, 1994. – 61 с.
3. Лапшин А. Г. Международное сотрудничество в области гуманитарного образования: перспектива кросскультурной грамотности // Кросскультурный діалог: компаративне исследования в педагогике и психологи. Сб. ст. – Владимир, 1999. – С. 45-50.
4. Лапшина И. К., Рогачева Е. Ю., Туманова (Морохова) О. А. Поликультурность современного мира и задачи гуманитарного образования // Проблемы современного язикового образования. Доклады и тезисы докладов на межд. науч. конф. 27-29 марта 2003 г., посвященной 40-летию факультета ин. языков. – 2003. – В 2-х т. – Том 1. – Владимир : ВГПУ, 2003. – С. 201-210.
5. Потебня А. А. Эстетика и поэтика / А. А. Потебня. – М. : Искусство, 1976. – 614 с.
6. Byram, M. Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon, England: Multilingual Matters, 1997. – 124 p.

Published

25-11-2011

How to Cite

Малоіван, М. В. (2011). Formation of cross-cultural communicative competence of students of philology. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 444–449. https://doi.org/10.31812/educdim.4613

Issue

Section

Conditions and means of harmonization of intellectual and emotional aspects of p