EXPERIMENTAL PROGRAM FOR THE FORMATION OF THE VALUE AND SENSE PICTURE OF THE JUNIOR SCHOOLCHILD

Authors

  • A . V. Zadorozhniy Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4710

Keywords:

legal education, expedient, pinches pies, define knowledge

Abstract

Article demonstrated of the problem of education children in the inplementation of educational work. Consideres the differents tecitions in relach to thr interpretation of the term development children. Definet program and methods of pedagogic development children.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 71 / PDF downloads: 96

Author Biography

A . V. Zadorozhniy, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Lecturer

References

Буряк В. К. Урахування особливостей індивідуальних тилів навчальної роботи в підвищенні ефективності пізнавальної діяльності / Рідна школа № 7-8 (967-968), липень-серпень - 2010. - С. 3-7.

Буряк В. К. Теория и практика самостоятельной учебной работы школьников: (на материалах естественнонаучньїх дисциплин): дисс. ... докт. пед, наук: 13.00.09 «Теорія навчання» / Буряк В. К. - Кривой Рог, 1986. - 382 с.

Выготский Л. С. Динамика умственного развития школьника в связи с обучением // Педагогическая психология. - М: Педагогика, 1991. - 285 с.

Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения. - М.: Педагогика, 1996. - 540 с.

Дусавицкий А. К. Развитие личности в учебной деятельности. - М.: Дом педагогики, 1996. - 385 с.

Максименко С. Д. Методологические аспекты психологии обучения // Психология. - 1988. - Выш.31. - С. 39-46.

Психологические теории мотивации (за А. Маслоу) // А. Г. Маклаков Общая психология: Учебное пособие. - СПб: Питер, 2005. С. 535-552.

Эльконин Д. Б. Психология обучения младшего школьника. - М.: Знание, 1974. - 64 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Zadorozhniy А. . В. (2022). EXPERIMENTAL PROGRAM FOR THE FORMATION OF THE VALUE AND SENSE PICTURE OF THE JUNIOR SCHOOLCHILD. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 382–388. https://doi.org/10.31812/educdim.4710

Issue

Section

Current issues of modern secondary school_