INTERACTIVE INTERACTION AS ONE OF THE CONDITIONS OF EFFECTIVE ORGANIZATION OF THE TEACHING PROCESS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Authors

  • V.V. Revenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4954

Keywords:

interaction, kinds of interaction, parties of interaction, mutual education, co-education

Abstract

In the article the author makes the attempt to substantiste the essence of interaction, its kinds and mechanisms.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 98

References

Капиев С.С. Педагогические условия развития субьекгаости студента в педагогическом процессе вуза/ С. С. Кашлев // Унивєрситетское образование: от зффекгивного преподавания к зффективному обучению: материалн второй республиканской научно-практической конференции (Минск, 1-3 марта 2001 г.). - Мн.: Пропилеи, 2002. - С. 95-101.

Кондрашова Л.В. Процесе обучения в высшей школе: учебное пособие / Лидия Валентиновна Кондрашова. - Кривой Рог: КПГУ, ИВИ., 2000. - 170 с.

Павлова Л.Д. Методологічні підходи до проблеми інтерактивної педагогічної взаємодії / Л.Д.Павлова // Управління школою. - 2006. - №13 (33). - С. 2-14.

Педагогика: Педагогические теории, системи, технологии: Учеб. для студ. внсши сред. учеб. заведений / [С.А. Смирнов, И.Б. Котова, Е.Н. Шиянов й др.]; под ред. С.А. Смирнова. - [3-є изд.]. - М.: Издательский центр «Академия», 1999. - 512 с.

Педагогический знциклопедический словарь / [ сост. Бим-Бад Б.М.].- М.: Большая российская знциклопедия, 2003. - 528 с.

Пометун О. Інтерактивні методики та система навчання / Олена Пометун. - К. : Шк. світ, 2007. - 112 с.

Самерханова З.К. Система взаимодействия педагога и студентов в учебном процессе как главное условие формирования единого познавательного пространства / З.К.Самерханова // Вестник ОГУ. - 2006. - №2. - С. 38-41.

Published

19-05-2022

How to Cite

Revenko В. (2022). INTERACTIVE INTERACTION AS ONE OF THE CONDITIONS OF EFFECTIVE ORGANIZATION OF THE TEACHING PROCESS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 29, 301–305. https://doi.org/10.31812/educdim.4954

Issue

Section

Professional interaction as a condition of personal development