TO THE PROBLEM OF PROFESSIONAL FORMATION COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS-PHILOLOGISTS1B BY MEANS OF DIALOGICAL SITUATIONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5590Abstract
This article considers the problem of the formation of the professional competence of a teacher in the context of making the training more dialoguing.
Downloads
Metrics
References
Абасов 3. Діалог в учебном процессе// Народное образование. - 1993.-№ 9-10. - С. 43-45.
Кондрашова Л.В. Процесс обучения в высшей школе. - Кривой Рог, 2000. -218 с.
Кондрашова Л.В. Методика подготовки будущого учителя к педагогическому взаимодействию с учащимися. - М.:
Прометей, 1990. -160 с.
Пахомова О.В. Професійна компетенція майбутнього вчителя іноземної мови як показник його професіоналізму.//
Педагогіка вищої та середньої школи: Збірник наукових праць. - Кривий Ріг: КДПУ, 2005.- Вип. 9.- С.102-109.
Пассов Е.И. Ситуация, тема, социальный контакт // Общая методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия /
Сост. А.А.Леонтьев. - М.:Русский язык, 1991. - С. 162-173.
Риверс У. Пусть они говорят то, что им хочется сказать! // Методика преподавания иностранных языков за рубежом /Сост. Е.В.Синявская, М.М.Васильева, Е.В.Мусницкая. - М.: Изд-во “Прогресс”, 1976. -Вып.2.- С. 226-232.
Скалкин В.Л., Рубинштейн Г.А. Речевые ситуации как средство развития неподготовленной речи // Общая
методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия / Сост. А.А.Леонтьев. -М .: Русский язык, 1991. - С.154-161.
Скалкин В.Л. Коммуникативные упражнения на английском языке. - М.: Просвещение, 1983. - 144 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 O.V. Mark
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.