PREPARATION OF FUTURE PRIMARY TEACHERS CLASSES FOR ASSEMBLY AND STRUCTURING EDUCATIONAL AND COGNITIVE TASKS IN READING LESSONS

Authors

  • T.F. Belcheva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5844

Abstract

The problems of professional preparation of future teachers of initial classes are explored in the article. The question of drafting and application o f educational-cognitive tasks is lighted to work of students with the texts of textbook on the lessons of reading.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 60 / PDF downloads: 66

References

Бельчева Т.Ф. Подготовка будущих учителей начальных классов к реализации задачного подхода в обучении. // Педагогіка і психологія формування особистості: проблеми і пошуки: 36. наук. пр. / Редкол.: Т.І. Сущенко та ін.. - Київ - Запоріжжя, - 2003. Вип. 28. - 417 с.

Богоявленский Д.Н., Менчинская H.A. Психология усвоения знаний в школе. - М.: Изд-во АПН РСФСР, 1959. - 347 с.

Подласый И.П. Педагогика начальной школы: Учебное пособие для студентов педагогических колледжей. - М.: Гуманитарный издательский центр «Владос», 2001. - 400 с.

Савченко О.Я. Сучасний урок у початкових класах. - K.: «Магістр-S», 1997. - 256 с.

Слєпкань 3.1. Психолого-педагогічні та методичні основи розвивального навчання математики. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. - 240 с.

Published

27-05-2022

How to Cite

Belcheva, T. (2022). PREPARATION OF FUTURE PRIMARY TEACHERS CLASSES FOR ASSEMBLY AND STRUCTURING EDUCATIONAL AND COGNITIVE TASKS IN READING LESSONS. Educational Dimension, 15, 106–114. https://doi.org/10.31812/educdim.5844

Issue

Section

Articles