Category of integration as the methodological precondition of classification of principles of training and education in vocational training the teacher of music

Authors

  • T.Y. Rejzenkind Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6193

Keywords:

category of integration, globalization, teacher of music of a polyart structure, overlapping, of the сoneentrated plural influence, replacement, integrative semantic model

Abstract

In article problems sense-formed concepts "a category of integration" in a context of globalization and differentiation of vocational training of the teacher of music of a polyart structure are considered Mechanisms of integration are analyzed in view of projective technologies of diagnosing of individual opportunities of the teacher of music. Integrative mechanisms are considered in a context of interaction of principles of the concentrated plural influence, overlapping, replacement of functions with philosophical
culiuralogikal, the psycho-pedagogical art criticism points of view. The variant integrative is offered to the semantic model, synthesizing initial images with modem scientific-art representations.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 75

References

Глива Є. Принципи психотерапії і гіпнотерапії. - Сідней: Лев, 1998. ~ 344 с.

Гончаренко С. Український педагогічний словник. - К.: Либідь, 1997. - 376 с.

Гундорова Т, Український окциденталізм: бути чи не бути Римом? // Критика. - № 5-6. - 2006. - С. 31.

Гуральник Н.П. Новий погляд на інтеграційні процеси в класі фортепіано // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. - Вип. 1 (6). - К.: ШТУ, 2004. - С. 59-66.

Керлот Хуан Эдуардо. Словарь символов. - М.: "REAL-book", 1994. ~ 608 с.

Маркова О.М. Питання теорії виконавства: Матеріали до курсу теорії виконавства для магістрів і аспірантів. - Одеса: Астропринт, 2002. - 128 с.

Мазель Л.А. Вопросы анализа музыки. Изд. 2-е, доп. // Ред. Й. Прудникова. - М.: Советский композитор, 1991. - 375 с.

Маркова О.М. Питання теорії виконавства: Матеріали до курсу теорії виконавства для магістрів і аспірантів. - Одеса: Астропринт, 2002. - 128 с.

Олексюк О.М. Проективний метод у сучасній музично-педагогічній освіті // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. - Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. - Вип. 1(6). ~ К.: НПУ, 2004. - С. 25-33.

Падалка Г.М. Пріоритетні напрямки розвитку сучасної мистецької освіти // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. - Вип. 1 (6). - К.: НПУ, 2004. - С. 15-20.

Петровський А.В., Ярошевский М.Г. Теоретическая психология: Учеб. пособие для студентов психологических факультетов висших учебньїх заведений. - М.: Издательский центр "Академия", 2001. - 496 с.

Райкрофт Ч. Критический словарь психоанализа (пер. с англ. Л.В. Топоровой, С.В. Воронина и И.Н. Гвоздева) / под ред. канд. филос. наук С.М. Черкасова. - СПб.: Восточно-европейский институт Психоанализа, 1995. - 288 с.

Сбруєва А.А. Тенденції реформування середньої освіти розвинених англомовних країн в контексті глобалізації (90-тірр. XX- початок XXI ст.): Монографія. - Суми: ВАТ "Сумська обласна друкарня": Видавництво "Козацький вал", 2004. - 500 с.

Філософський словник / За ред. В.І. Шинкарука. - 2-ге вид. - К: Голов, ред. УРЕ, 1986. - 800 с.

Шульгіна В.Д. Національна освіта в Україні в умовах розвитку процесів глобалізації //Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. - Вип. 1 (6). - К.: НПУ, 2004. - С. 21-25.

Published

14-12-2006

How to Cite

Rejzenkind, T. (2006). Category of integration as the methodological precondition of classification of principles of training and education in vocational training the teacher of music. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 16(2), 113–133. https://doi.org/10.31812/educdim.6193