CONCEPTUAL FUNDAMENTALS OF HARMONIZATION OF EDUCATIONAL SYSTEMS IN THE CONTEXT OF PROFESSIONAL TRAINING OF A FUTURE TEACHER

Authors

  • O.Ye. Ostapchuk Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6952

Keywords:

quality of educational, harmonization of educational systems, optimization strategy, innovative strategy , professional self-determination

Abstract

In article the problem of the coordinated functioning of educational systems which define quality of preparation of the future teachers is analyzed. To number of key positions by the author are carried a mood of social systems on open multichannel interaction and innovative strategy of development. It is underlined that harmonization of educational system and the person occurs at level of conceptual self - determination of the future teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 55

References

Кремень В.Г. Пріоритети реформування української школи в дослідженнях Академії //Директор школи, ліцею, гімназії. - 2006. - №1. - С. 11-14.

Остапчук О.Є. Методологічний простір вирішення проблеми якості освіти / О.Є. Остапчук // Проблеми якості освіти: теоретичні і практичні аспекти. - Матеріали методолог, семінару АПН України. 15 листопада 2006р., Київ. - К., 2007. - 336 с., С.89-93.

Остапчук Е.Е. Инновационньїй потенциал авторского проектирования педагогических систем/ Е.Е. Остапчук // использование ннновационньїх педагогических технологий в учреждениях образования. Материали Международной научно- практической конференции. 18-19 декабря 2008г., Минск. - 2008. - С. 328-332.

Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх реформ/ Михайло Фуллан - Львів: Літопис, 2000.

Published

23-06-2009

How to Cite

Ostapchuk, O. (2009). CONCEPTUAL FUNDAMENTALS OF HARMONIZATION OF EDUCATIONAL SYSTEMS IN THE CONTEXT OF PROFESSIONAL TRAINING OF A FUTURE TEACHER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 406–412. https://doi.org/10.31812/educdim.6952

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy