Modern methods of the style approach to the phenomena of musical creativity and performing
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6982Keywords:
style approach, piano performing, intonational idea, symbolismAbstract
In the article basic distinctions of display of style technology’ of creativity in activity of composers and performers are characterized.
Downloads
Metrics
References
Асафьев Б. В. Музыкальная форма как процесс / Борис Асафьев. - М. - Л.: Музыка, 1971. - 379 с.
Кассу Ж. Энциклопедия символизма / Ж. Кассу; [пер. с франц.] -М.: Республика, 1999. - 412 с.
Котляревский И. А. Музыкально-теоретические системы европейского искусствознания 'Иван Котляревский. — К.: Музична Україна, 1983. — 158 с.
Лосев А. Символ и реалистическое искусство /Алексей Лосев. - М.: Музыка, 1990. —194 с.
Маркова Е. И. Неоевропоцентризм и неосимволизм начала XXI века / Елена Маркова // Неоевропоцентризм: музыкальная культура на рубеже столетий - Одесса: Астропринт, 2006. - Книга 1. - С. 76-128.
Мартынов В. Коней времени композиторов/В. Мартынов. - М.: Русский путь, 2002. - 295 с.
Рети Р. Тональность в современной музыке / Р. Рети; [пер. с англ.]-Л.: Музыка, 1968. — 131 с.
Рубцова В. А. И. Скрябин: [монография] /В. Рубцова. -М: Музыка, 1989. - 416 с.
Холопова В. Н. Музыка как вид искусства: Музыкальное произведение как феномен / Валентина Холопова. — М.: Печатник, 1990. - 256 с.
Уотс А. Миф и ритуал в христианстве / А. Уотс; [пер. с англ.] — К.: «София»; М. ИД «София», 2003. - 240 с.
Schaffer В. Klasycy dodecafonii. Czesc hisloryczna: In 2 v. - Krakow: Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1964. - V. 1. - 183 s.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 D.V. Androsova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.