FORMATION OF READYNESS OF FUTURE TEACHERS FOR PREVENTIVE ACTIVITY

Authors

  • Yu.S. Kulinka

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7068

Keywords:

readiness, readiness to pedagogical activity, prevention, preventive activity, deviation behavior teenager, readiness to preventive activity

Abstract

The article shows the problem of the future teachers’ formation of readiness to professional activity ( the prevention of deviation behavior of the teenagers), the different approaches of definition of concept "readiness" for professional activity in die scientific literature are treated and the own definlion of concept "readiness" is sent.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 91 / PDF downloads: 56

References

Кондрашова Л.В. Превентивная педагогика: [учебное пособие] / Л.В. Кондрашова. - К.: Вища школа, 2005. - 231 с.

Кондрашова Л.В. Соціально-педагогічні основи профілактичної роботи з учнями „групи ризику” / Л.В. Кондрашова //Педагогіка вищої та середньої школи: [Збірник наукових праць] / [Гол. ред. проф. Буряк В.К.] - Кривий Ріг КДПУ, 2007. - Вип. 17. - С. 265-274. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/6116

Коржова Л.С. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до проведення педагогічних досліджень / Л.С. Коржова: Автореферат: 11.00.01. - Кривий Ріг. - 2002. - 19 с.

Линенко А.Ф. Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності / А.Ф. Линенко // Педагогіка і психологія, - 1995. - №1. - С. 125-132.

Максименко С.Д. Фахівця потрібно моделювати; (Наукові основи готовності випускників педвузу до педагогічної діяльності) / С.Д. Максименко, О.М. Пелех // Рідна школа. - 1994. - №3-4. - С. 62-72.

Професійне становлення майбутнього вчителя: монографічний огляд / [За редакцією д.пед.н., професора Л.В. Кондрашової]. - Кривий Ріг, 2006. - 127 с.

Published

05-05-2010

How to Cite

Kulinka, Y. (2010). FORMATION OF READYNESS OF FUTURE TEACHERS FOR PREVENTIVE ACTIVITY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 49–55. https://doi.org/10.31812/educdim.7068

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy