SYSTEM OF CONTROL OF KNOWLEDGE, SKILLS OF STUDENTS IN STUDYING THE DISCIPLINE "ECONOMICS"

Authors

  • O.O. Pavlenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7122

Keywords:

control, components of control, system of control

Abstract

In the article the problem of the control of knowledge, abilities, of trainees is considered. Own the variant of the monitoring system of knowledge, abilities of pupils on a subject «Economy» is offered (S. V. Stepanenko s curriculum). The periodic (thematic) control of knowledge, abilities of pupils to the fourth section «National economy» is developed (the program S.V. Stepanenko's «Economy»).

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 74 / PDF downloads: 48

References

Гурч Л. Некоторые аспекти внедрения европейской системы ECTS в высшее образование Украины / Л.Гурч. // Персонал. - 2004. - №12. - С.68-73.

Довідник з психолого-педагогічних дисциплін для студентів економічних вузів: в двох частинах / [автор і укладач О.О. Павленко]. - Кривий Ріг: КЕІ КНЕУ, 2001. - Ч. II.

Касьянова О.М. Моніторинг в управлінні навчальним закладом / О.М. Касьянова. - Харків: Видавництво «Основа», 2004.

Психологія діяльності та навчальний менеджмент: навчальний посібник / [за заг. ред. М.В. Артюшиної]. - К.: КНЕУ, 2008.

Психология и педагогика: учебное пособие / [под ред. А.А .Бодалева]. - М.: Изд-во Института психотерапии, 2002.

Сеногносва Н.А. Тестирование как одна из форм оценки учебной деятельности / Н.А. Сеногносва // Педагогика. - 2006. - №5. - С. 38-40.

Степаненко С.В. Економіка: програма [для учнів 10-11 класів загальносвіт. навч. закл.] / [за ред. С.В. Степаненка] // «Географія та основи економіки в школі» - 2001. - № 1. - С. 11-14.

Фіцула М.М. Педагогіка / М.М. Фіцула. - К.: Видав, центр «Академія», 2000.

Published

22-06-2022

How to Cite

Pavlenko, O. (2022). SYSTEM OF CONTROL OF KNOWLEDGE, SKILLS OF STUDENTS IN STUDYING THE DISCIPLINE "ECONOMICS". Educational Dimension, 27, 345–354. https://doi.org/10.31812/educdim.7122

Issue

Section

Current issues of modern secondary school