Застосування принципу командності в умовах компетентнісно орієнтованого управління підготовкою майбутніх фахівців

Автор(и)

  • Ірина Драч

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2647

Ключові слова:

професійна підготовка, компетентнісно орієнтоване управління, принципи педагогічного управління, взаємодоповнювальна команда

Анотація

Драч І. І. Застосування принципу командності в умовах компетентнісно орієнтованого управління підготовкою майбутніх фахівців.

У статті охарактеризовано специфічні риси, що визначають самостійний статус компетентнісно орієнтованого управління підготовкою майбутніх фахівців у системі управлінської освітньої діяльності. Обґрунтовано використання принципу командності під час реалізації нової парадигми управління. Розкрито сутність теорії І. Адізеса щодо причини успішного та неуспішного менеджменту, у якій описано управлінські ролі, що дають змогу організації бути результативною й ефективною в короткому та довгому періоді. Зроблено висновок, що для досягнення ефективного менеджменту необхідна взаємодія у групі людей із взаємодоповнювальними стилями управління, тобто взаємодоповнювальна команда. Охарактеризовано переваги використання матричної організаційної структури, а також сукупності методів під час створення команди в умовах компетентнісно орієнтованого управління.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 88

Посилання

1. Адізес І. Ідеальний керівник: чому ви не можете стати ним, і що робити з цього приводу / І. Адізес. – К. : Києво-Могилянська академія, 2006. – 266 с.
2. Бондарь В. И. Повышение эффективности подготовки директора школы к управлению процессом обучения : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / В. И. Бондарь. – К., 1986. – 343 с.
3. Галус О. М. Педагогічне управління адаптацією майбутніх учителів у системі ступеневої освіти : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.06 / О. М. Галус. – К., 2008. – 407 с.
4. Драч І. І. Принципи управління професійною підготовкою майбутніх фахівців в умовах інформаційного суспільства / І. І. Драч // Педагогіка і психологія творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / редкол. : Т. І. Сущенко (гол. ред.) [та ін.]. – Запоріжжя, 2012. – Вип. 79 (26). – С. 137–144.
5. Драч І. І. Теоретичні і методичні засади управління формуванням професійної компетентності магістрантів педагогіки вищої школи : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.06 / І. І. Драч. – К., 2008. – 485 с.
6. Єльникова Г. В. Наукові основи розвитку управління загальною середньою освітою в регіоні : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Г. В. Єльникова. – Луганськ, 2005. – 446 с.
7. Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua
8. Кремень В. Г. Філософія управління : підруч. для студ. вищ. навч. закладів / В. Г. Кремень, С. М. Пазиніч, О. С. Пономарьов. – К. : Знання України, 2007. – 360 с.
9. Маслов В. І. Наукові основи та функції процесу управління загальноосвітніми навчальними закладами : навч. посіб. / В. І. Маслов. – Тернопіль : Астон, 2007. – 150 с.
10. Національна доктрина розвитку освіти // Освіта України. – 2002. – No 33. – С. 4–6.
11. Олійник В. В. Наукові основи управління підвищення кваліфікації педагогічних працівників профтехосвіти : [монографія] / В. В. Олійник. – К. : Міленіум, 2003. – 594 с.
12. Указ Президента України від 25 червня 2013 р. No 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 р.» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua/ru/documents/15828.html
13. Drach I. Methodology for managing a professional competence formation of future teachers in higher education / I. Drach // Europian Applied Sciences, Stuttgart, Germany. – 2012. – No 1. – P. 138–140.

Downloads

Опубліковано

19-02-2015

Як цитувати

Драч, І. (2015). Застосування принципу командності в умовах компетентнісно орієнтованого управління підготовкою майбутніх фахівців. Educational Dimension, 44, 30–36. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2647

Номер

Розділ

Теоретико-практичні проблеми педагогіки вищої школи