Організаційно-педагогічні умови впливу предметно-методичної компетентності вчителя суспільствознавчих дисциплін на формування суспільствознавчих компетенцій учнів
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3299Ключові слова:
компетентнісний підхід, суспільствознавча компетентність учня, предметна компетенція учня, предметно-методична компетентність учителя суспільствознавчих дисциплінАнотація
Старєва А. М. Організаційно-педагогічні умови впливу предметно-методичної компетентності вчителя суспільствознавчих дисциплін на формування суспільствознавчих компетенцій учнів.
У статті аналізується компетентнісний підхід до процесу навчання за новими державними освітніми стандартами (на прикладі освітньої галузі «Суспільствознавство»), визначаються організаційно-педагогічні умови впливу предметно-методичної компетентності вчителя суспільствознавчих дисциплін на формування суспільствознавчих компетенцій учнів.
Завантаження
Дані завантаження ще не доступні.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 115
/ PDF downloads: 122
Посилання
1. Болотов В. А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе / В. А. Болотова, В. В. Сериков // Педагогика. – 2003. – No 10. – С. 8–14.
2. Гудкова Т. А. Формирование информационной компетентности будущего учителя информатики в процессе обучения в вузе : автореф. дис. ... на соискание ученой степени канд. пед. наук / Гудкова Т. А. ;
Забайкал. гос. гуманит.-пед. ун-т им. Н. Г. Чернышевского. – Чита, 2007. – 22 с. : ил. Шифр РНБ: 2007-А/16708.
3. Державний стандарт початкової загальної освіти / Початкова освіта. No 18(594). – 2011.
4. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://mon.gov.ua
5. Дружилова С. А. Этапы формирования профессиональной компетентности // Непрерывное образование как условие развития творческой личности: Сб. мат. Фестиваля педагогического творчества, 28–29 августа 2000 г. – Новокузнецк : ИПК, 2001. – С. 32–36.
6. Зеер Э. Ф. Модернизация профессионального образования: компетентностный подход: [учебное пособие] / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова, Э. Э. Сыманюк – Москва : Московский психолого-социальный институт, 2005. – 216 с.
7. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – 112 с. – (Бібліотека з освітньої політики).
8. Компетентность и проблемы ее формирования в системе непрерывного образования (школа – вуз – послевузовское образование) / науч. ред. проф. И. А. Зимняя; Материалы ΧVΙ научно-методической конференции «Актуальные проблемы качества образования и пути их решения». – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. – 130 с.
9. Леднев В. С. Государственные образовательные стандарты в системе общего образования:теория и практика / В. С. Леднев, Н. Д. Никандров, М. В. Рыжаков – М., 2002.
10. Махмурян К. С. Методические основы подготовки учителя иностранного языка в системе дополнительного профессионального образования: [монография]. – М. : Университет, 2008. – 405 с.
11. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні (друге видання) / Нац. акад. пед. наук України ; [авт.: В. П. Андрущенко, І. Д. Бех, М. І. Бурда та ін.; редкол.: В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), В. М. Мадзігон (заст. голови), О. Я. Савченко (заст. голови)] ; за заг. ред. В. Г. Кременя. – К. : Пед. думка, 2011. – 304 с. – Бібліогр. : с. 149-167. – (До 20-річчя незалежності України). 12. Пересторонина И. Л. Особенности формирования профессиональной компетентности будущего учителя при изучении второго иностранного языка // Научное исследование и российское образование: идеи и ценности 21 века. Материалы 6-й междисциплинарной научно-практической конференции аспирантов и соискателей (3–4 апреля 2003 года) / Сост. Н. В. Фанькина. – М. : АПК и ПРО, 2003. – С. 177–181.
13. Шишов С. Е. Мониторинг качества образования в школе / С. Е. Шишов, В. А. Кальней. – М. : Российское педагогическое агентство, 1998. – 320 с.
14. Isaeva T. E. To the nature of Pedagogical Culture: Competence – Based approach to its Structure//Преподаватель высшей школы в XXI веке. Труды Международной научно-практической интерконференции. – Ростов-на-Дону, 2003.
15. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program –
OECD (Draft).
16. Tuning Educational Structures in Europe/ Line 1. Learning Outcomes/Competencies Methodology, 2001-2003. Phase 1. http://www. Relint. Deusto. еs/Tuning Project/index.htm.
2. Гудкова Т. А. Формирование информационной компетентности будущего учителя информатики в процессе обучения в вузе : автореф. дис. ... на соискание ученой степени канд. пед. наук / Гудкова Т. А. ;
Забайкал. гос. гуманит.-пед. ун-т им. Н. Г. Чернышевского. – Чита, 2007. – 22 с. : ил. Шифр РНБ: 2007-А/16708.
3. Державний стандарт початкової загальної освіти / Початкова освіта. No 18(594). – 2011.
4. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти – [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://mon.gov.ua
5. Дружилова С. А. Этапы формирования профессиональной компетентности // Непрерывное образование как условие развития творческой личности: Сб. мат. Фестиваля педагогического творчества, 28–29 августа 2000 г. – Новокузнецк : ИПК, 2001. – С. 32–36.
6. Зеер Э. Ф. Модернизация профессионального образования: компетентностный подход: [учебное пособие] / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова, Э. Э. Сыманюк – Москва : Московский психолого-социальный институт, 2005. – 216 с.
7. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – 112 с. – (Бібліотека з освітньої політики).
8. Компетентность и проблемы ее формирования в системе непрерывного образования (школа – вуз – послевузовское образование) / науч. ред. проф. И. А. Зимняя; Материалы ΧVΙ научно-методической конференции «Актуальные проблемы качества образования и пути их решения». – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. – 130 с.
9. Леднев В. С. Государственные образовательные стандарты в системе общего образования:теория и практика / В. С. Леднев, Н. Д. Никандров, М. В. Рыжаков – М., 2002.
10. Махмурян К. С. Методические основы подготовки учителя иностранного языка в системе дополнительного профессионального образования: [монография]. – М. : Университет, 2008. – 405 с.
11. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні (друге видання) / Нац. акад. пед. наук України ; [авт.: В. П. Андрущенко, І. Д. Бех, М. І. Бурда та ін.; редкол.: В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), В. М. Мадзігон (заст. голови), О. Я. Савченко (заст. голови)] ; за заг. ред. В. Г. Кременя. – К. : Пед. думка, 2011. – 304 с. – Бібліогр. : с. 149-167. – (До 20-річчя незалежності України). 12. Пересторонина И. Л. Особенности формирования профессиональной компетентности будущего учителя при изучении второго иностранного языка // Научное исследование и российское образование: идеи и ценности 21 века. Материалы 6-й междисциплинарной научно-практической конференции аспирантов и соискателей (3–4 апреля 2003 года) / Сост. Н. В. Фанькина. – М. : АПК и ПРО, 2003. – С. 177–181.
13. Шишов С. Е. Мониторинг качества образования в школе / С. Е. Шишов, В. А. Кальней. – М. : Российское педагогическое агентство, 1998. – 320 с.
14. Isaeva T. E. To the nature of Pedagogical Culture: Competence – Based approach to its Structure//Преподаватель высшей школы в XXI веке. Труды Международной научно-практической интерконференции. – Ростов-на-Дону, 2003.
15. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program –
OECD (Draft).
16. Tuning Educational Structures in Europe/ Line 1. Learning Outcomes/Competencies Methodology, 2001-2003. Phase 1. http://www. Relint. Deusto. еs/Tuning Project/index.htm.
Downloads
Опубліковано
14-02-2013
Як цитувати
Старєва, А. М. (2013). Організаційно-педагогічні умови впливу предметно-методичної компетентності вчителя суспільствознавчих дисциплін на формування суспільствознавчих компетенцій учнів. Педагогіка вищої та середньої школи, 37, 160–165. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3299
Номер
Розділ
Теоретико-практичні проблеми педагогіки вищої школи
Ліцензія
Авторське право (c) 2013 А. М. Старєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.