ОСНОВИ ПРОЕКТУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4805Ключові слова:
компетентність, проектувальна компетентність, професіоналізмАнотація
Розглянуто становлення понять «компетентність» і «професіоналізм» в педагогічній теорії. Аргументовано, що людина може бути професіоналом в своїй сфері, але не бути компетентною у вирішенні всіх професійних питань. Доведено доцільність вивчення окремих сторін професійної компетентності фахівця, серед яких етична має переважаюче значення. Проаналізовано проектувальну компетентність майбутнього вчителя технологічної освіти. Визначено головні складові професійної компетентності. Зроблено висновок, що проектувальна компетентність як інваріантна характеристика, з одного боку, відображає відпрацьовану досвідом систему професійних знань, умінь і навичок, а з іншого – є психологічним інструментом впливу вчителя на внутрішній світ дитини.
Завантаження
Metrics
Посилання
Анцмферова Л.И. Развитие личности специалиста как субьекта своей профессиональной жизни / Л.И.Анцнферова // Психологические исследования проблемы формирования личности профессионала. - М., 1991. - С.27-42.
Коберник О. Розробка творчих проектів на уроках технічної праці / О.Коберник // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2002. - №1. - С.41-45.
Лозова В.І. Формування педагогічної компетентності викладачів вищих навчальних закладів освіти / В.ІЛозова // Педагогічна підготовка вищих навчальних закладів: Матеріли міжвузівської науково-практичної конференції. - Харків: ОВС, 2002. - 164 с.
Маркова А.К. Психологи профессионализма / А.К.Маркова. - М., 1996. - 308 с.
Митина Л.М. Учитель как личность й профессионал / Л.М.Митина. - М., 1994. – 216 с.
Митина Л.М. Психология труда й професіонального развития учителя: [учеб. пособие]. / Л.М.Митина. - М.: Академия, 2004. - 320 с.
Освітні технології: [навчально-методичний посібник] / За заг. ред. О.МЛєхоти. -К.: А.С.К., 2001. - 256 с.
Сластенин В.А. Формирование личности учителя в процессе его профессиональной подготовки / В.А.Сластенин. - М., 1977. – 217 с.
Ящук С. Розвиток творчого потенціалу учнів у процесі проектно-техно-логічної діяльності / С.Ящук // Рідна школа. - 2004. - №4. - С. 9-11.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2010 L.O. Savchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.