Criteria, indicators and levels of formation of value and conceptual orientations of high school students in the process of studying mathematical disciplines
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2431Keywords:
value and conceptual orientation, criterion, index, levels, high school students, mathematical disciplinesAbstract
Barulinа Yu. А. Criteria, indicators and levels of formation of value and conceptual orientations of high school students in the process of studying mathematical disciplines.
The article deals with the definition of «criterion» and «indicator» in the reference and scientific literature. The views of various scholars on these concepts are discusses. Criteria, indicators and levels of formation of value and conceptual orientations of high school students in the process of studying mathematical disciplines are defined to further research on this topic.
Downloads
Metrics
References
2. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. ‒ Москва : Педагогика, 1989. ‒ 191 с.
3. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.
4. Загвязинский В. И. Идея, замысел и гипотеза педагогического исследования / В. И. Загвязинский, А. Т. Закирова // Педагогика. ‒ 1997. ‒ No 2. ‒ С. 9‒14.
5. Монахов Н. И. Изучение эффективности воспитания: Теория и методика (Опыт експериментального исследования) / Н. И. Монахов. – Москва : Педагогика, 1981. – 144 с.
6. Словарь иностранных слов / под ред. Н. Г. Комлева. ‒ Москва : ИНФРА-М, 2006. ‒ 174 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Юлія Олександрівна Баруліна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.