Criteria, indicators and levels of formation of value and conceptual orientations of high school students in the process of studying mathematical disciplines

Authors

  • Юлія Олександрівна Баруліна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2431

Keywords:

value and conceptual orientation, criterion, index, levels, high school students, mathematical disciplines

Abstract

Barulinа Yu. А. Criteria, indicators and levels of formation of value and conceptual orientations of high school students in the process of studying mathematical disciplines.

The article deals with the definition of «criterion» and «indicator» in the reference and scientific literature. The views of various scholars on these concepts are discusses. Criteria, indicators and levels of formation of value and conceptual orientations of high school students in the process of studying mathematical disciplines are defined to further research on this topic.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 122 / PDF downloads: 106

Author Biography

Юлія Олександрівна Баруліна, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

сGetter

References

1. Баруліна Ю. О. Сутнісні характеристики і структура ціннісно-смислових орієнтацій учнів старшої школи у процесі навчання / Ю. О. Баруліна // Сталий розвиток промисловості та суспільства : міжнародна науково-технічна конференція (Кривий Ріг, 20–22 травня 2015 року): [матеріали конференції]. – Кривий Ріг : Криворізький національний університет, 2015. – С. 3–4.
2. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. ‒ Москва : Педагогика, 1989. ‒ 191 с.
3. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.
4. Загвязинский В. И. Идея, замысел и гипотеза педагогического исследования / В. И. Загвязинский, А. Т. Закирова // Педагогика. ‒ 1997. ‒ No 2. ‒ С. 9‒14.
5. Монахов Н. И. Изучение эффективности воспитания: Теория и методика (Опыт експериментального исследования) / Н. И. Монахов. – Москва : Педагогика, 1981. – 144 с.
6. Словарь иностранных слов / под ред. Н. Г. Комлева. ‒ Москва : ИНФРА-М, 2006. ‒ 174 с.

Published

23-07-2019

How to Cite

Баруліна, Ю. О. (2019). Criteria, indicators and levels of formation of value and conceptual orientations of high school students in the process of studying mathematical disciplines. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 66–70. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2431

Issue

Section

Obsolete8

Most read articles by the same author(s)