The quality of education as a modern paradigm of preparing future specialists for speciality “Preschool Education”

Authors

  • Артур Іншаков

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2748

Keywords:

the quality of education, preschool education, generalization and systematization of knowledge, performance level, information-packed module, the formation of abilities and skills, forms of control performance

Abstract

Inshakov A. Ye. The quality of education as a modern paradigm of preparing future specialists for speciality “Preschool Education”.

The article is devoted to issues concerning improving grades and the quality of education while training preschool teachers in the course “The modern Ukrainian language workshop”. The suggested system of work and forms of control will help to form language skills that are necessary for a teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 80 / PDF downloads: 84

References

1. Волков О. І. Система якості вищих навчальних закладів : Теорія і практика / О. І. Волков, Л. М. Віткін, Г. І. Хімічева та ін. – К. : Наук. думка, 2006. – 301 с.
2. Вікторов В. Основні критерії та показники якості освіти / В. Вікторов // Вища освіта України. – 2006. – No 6. – С. 54–59.
3. Лещинський О. Міжнародні моделі оцінки якості інженерної освіти / О. Лещинський // Вища освіта України. – 2007. –
No 4. – С. 32–35.
4. Зінченко В. О. Якість вищої освіти : чинники впливу / В. О. Зінченко // Освіта Донбасу. – 2011. – No 4. – С. 55–59.

Published

11-12-2014

How to Cite

Іншаков, А. (2014). The quality of education as a modern paradigm of preparing future specialists for speciality “Preschool Education”. Educational Dimension, 43, 182–185. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2748

Issue

Section

Current issues of education