Тhe questions of formation of future teachers’ pedagogical competence in the process of modeling situations with preventive orientation
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3400Keywords:
professional pedagogical teacher’s training, pedagogical competence, modeling, pedagogical situations, modeling pedagogical situations, groups of situations with preventive orientationAbstract
Kulinka Y. Тhe questions of formation of future teachers’ pedagogical competence in the process of modeling situations with preventive orientation.
The article examines the issues of formation of future teachers’ pedagogical competence, technology in the simulations preventive orientation, the basic approaches to the problem of modeling pedagogical situations are depicted here, the difficulties are described which are appearing in the process of designing and the example of situations with preventive orientation in the study of general pedagogy is given.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 90
/ PDF downloads: 91
References
1. Антропова Л. В. Решение педагогических задач / Л. В. Антропова // Педагогическая техника. – 2000. – No 2. – С. 191–200.
2. Бордовская Н. В. Педагогика: [учебник для вузов] / Н. В. Бордовская, А. А. Реан. – СПб. : Питер, 2001. – 304 с.
3. Введенский В. М. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В. М. Введенский // Педагогика. – 2003. – No 10. – С. 51–55.
4. Власенко О. М. Формування моральних цінностей у майбутніх учителів засобами моделювання педагогічних ситуацій: дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.07 / Власенко Ольга Миколаївна. – Житомир, 2005. – 223 с.
5. Никандров В. В. Метод моделирования в психологии: [учеб. пособие] / В. В. Никандров. – Спб. : Речь, 2003. – 55 с.
6. Постова С. Моделювання педагогічних ситуацій як засіб підготовки вчителів до педагогічного спілкування / С. Постова // Педагогіка. – 2011. – No21. – С. 227-233.
7. Спирин Л. Ф. Анализ учебно-воспитательных ситуацій и решение педагогических задач / под ред. В. А. Сластенина. – Ярославль : Изд-во Яросл. пед. инст-та, 1974. – 130 с.
2. Бордовская Н. В. Педагогика: [учебник для вузов] / Н. В. Бордовская, А. А. Реан. – СПб. : Питер, 2001. – 304 с.
3. Введенский В. М. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В. М. Введенский // Педагогика. – 2003. – No 10. – С. 51–55.
4. Власенко О. М. Формування моральних цінностей у майбутніх учителів засобами моделювання педагогічних ситуацій: дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.07 / Власенко Ольга Миколаївна. – Житомир, 2005. – 223 с.
5. Никандров В. В. Метод моделирования в психологии: [учеб. пособие] / В. В. Никандров. – Спб. : Речь, 2003. – 55 с.
6. Постова С. Моделювання педагогічних ситуацій як засіб підготовки вчителів до педагогічного спілкування / С. Постова // Педагогіка. – 2011. – No21. – С. 227-233.
7. Спирин Л. Ф. Анализ учебно-воспитательных ситуацій и решение педагогических задач / под ред. В. А. Сластенина. – Ярославль : Изд-во Яросл. пед. инст-та, 1974. – 130 с.
Downloads
Published
19-09-2013
How to Cite
Кулінка, Ю. С. (2013). Тhe questions of formation of future teachers’ pedagogical competence in the process of modeling situations with preventive orientation. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 126–134. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3400
Issue
Section
Obsolete4
License
Copyright (c) 2012 Ю. С. Кулінка
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.