Formation of the teaching content of Mathematics at the profile school with professionally oriented training

Authors

  • Ніна Анатоліївна Тарасенкова National Bohdan Khmelnytsky University of Cherkasy
  • Ірина Василівна Лов’янова Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2511

Keywords:

he contentof education, the principles of selection, the content components, the professionally oriented training

Abstract

Tarasenkova N. A., Lovyanova I. V. Formation of the teaching content of Mathematics at the profile school with professionally oriented training.

The article analyzes the meaning of the concept «content of education», theoretical approaches to structuring the content of school education and examins the principles of the content
selection. On the basis of the analysis factors which influence the content formation of school Mathematics are defined and components of the content of professionally oriented training of Mathematics are characterized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 119 / PDF downloads: 117

Author Biographies

Ніна Анатоліївна Тарасенкова, National Bohdan Khmelnytsky University of Cherkasy

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

Ірина Василівна Лов’янова, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor

References

1. Бурда М. Гуманістична орієнтація змісту підручників з математики / Михайло Бурда // Підготовка майбутнього вчителя природничих дисциплін в умовах моделювання
освітнього середовища: [збірник укладено за матер. міжнародної науково-практичної конференції] / кол. авт. – Полтава : АСМІ, 2004. – С. 55–58.
2. Бурда М. І. Зміст шкільної математичної освіти як предмет методичного дослідження / М. І. Бурда // Педагогічні засади формування гуманістичних цінностей природничої освіти, її спрямованість на розвиток особистості: [збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції]. – Полтава : АСМІ, 2003. – С. 15–16.
3. Гончаренко С. У. Методика як наука / С. У. Гончаренко. – Хмельницький : Вид-во ХГПК, 2000. – 30 с.
4. Дидактика современной школы: [пособие для учителей] / Б. С. Кобзарь, Г. Ф. Кумарина, Ю. А. Кусый и др.; под ред. В. А. Онищука. – Київ : Рад. шк., 1987. – 351 с.
5. Краевский В. В. Проблемы научного обоснования обучения / В. В. Краевский. – Москва : Педагогика, 1977. – 264 с.
6. Леднев В. С. Содержание образования / В. С. Леднев. – Москва : Высшая школа, 1989. – 360 с.
7. Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад / ред. кол. М. М. Безруких, В. А. Болотов, Л. С. Глебова и др. – Москва : Большая Российская энциклопедия. – 2003. – 528 с.
8. Ситаров В. А. Дидактика: [учебное пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений] / В. А. Ситаров; под ред. В. И. Сластенина. – Москва : Издательский центр «Академия», 2002. –
368 с.
9. Скаткин М. Н. Содержание общего среднего образования : Проблемы и перспективы / М. Н. Скаткин, В. В. Краевский. – Москва : Знание, 1981. – 96 с.
10. Хуторской А. В. Современная дидактика : [ученик для вузов] / Андрей Викторович Хуторской. – Санкт-Петербург : Питер, 2001. – 544 с.

Published

10-12-2015

How to Cite

Тарасенкова, Н. А., & Лов’янова, І. В. (2015). Formation of the teaching content of Mathematics at the profile school with professionally oriented training. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 119–123. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2511

Issue

Section

Obsolete8

Most read articles by the same author(s)