Systematic monitoring in forming the availability of future geography teachersfor core (profile) education high school students as a necessary condition for the effectiveness of this process

Authors

  • Світлана Мантуленко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2871

Keywords:

monitoring, monitoring education, monitoring professional development, system monitoring, and control

Abstract

Mantulenko S. V. Systematic monitoring in forming the availability of future geography teachersfor core (profile) education high school students as a necessary condition for the effectiveness of this process.

The analysis of scientific approaches for the determination the problem of monitoring in education, the theoretical justification of the systematic monitoring in forming the availability of future geography teachers for core (profile) education high school students as a necessary condition for the effectiveness of this process are realized in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 103 / PDF downloads: 108

References

1. Єльникова Г. В. Наукові основи розвитку управління загальною середньою освітою в регіоні : [монографія] / Г. В. Єльникова. – К. : ДАККО, 1999. – 303 с.
2. Майоров А. Н. Мониторинг в системе информационного обеспечения управления образованием : автореф. дис. на соискание уч. степени докт. пед. наук.: спец. 13.00.01.
«Общая педагогика. История педагогики и образования» / А. Н. Майоров. – Санкт-Петербург, 2003. – 45 с.
3. Моніторинг якості освіти: становлення та розвиток в Україні: Рекомендації з освітньої політики / за заг. ред. О. І. Локшиної. – К. : К.І.С.,
2004. – 160 с. 4. Чандра М. Ю. Системный мониторинг как средство управления качеством образовательного процесса: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Чандра Маргарита Юрьевна. – Волгоград, 2008. – 203 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Мантуленко, С. (2014). Systematic monitoring in forming the availability of future geography teachersfor core (profile) education high school students as a necessary condition for the effectiveness of this process. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 81–85. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2871

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy

Most read articles by the same author(s)