Teacher’s professional development of primary classes during the introduction to the profession
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3046Keywords:
professional development for primary teachers, formation, model, directions, stages of professional developmentAbstract
Poperechna L. U. Teacher’s professional development of primary classes during the introduction to the profession.
Survey was devoted to the actual topic, teacher’s professional development of primary classes in the period of introduction to the profession. The article presents a model of the organizational-pedagogical support the professional development of teacher of primary classes. The author explored the ways of managing professional development of teachers, analyzed the stages of entering of young teachers in the profession.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 102
/ PDF downloads: 95
References
1. Алексеева И. С. Профессиональное становление молодых специалистов в условиях сельской школы: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. : 13.00.01 – «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Ирина Степановна Алексеева. – Якутск, 2006. – 21 с.
2. Анцыферова Л. И. Психология личности как развивающейся системы / Л. И. Анцыферова // Психология формирования
и развития личности. – М. : Наука, 1991. – 238 с.
3. Закон України «Про освіту» від 23 травня 1991 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: osvita.ua.
4. Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gdo.kiev.ua.
5. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова – М. : Знание. – 1996. – 308 с.
6. Федотенко И. Л. Молодой учитель и его старшие коллеги: два взгляда на одну проблему // Директор школы. – 1997. – No 4. – С. 18–24.
7. Федеральная целевая программа развития образования на 2011–2015 годы. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/55070647/.
2. Анцыферова Л. И. Психология личности как развивающейся системы / Л. И. Анцыферова // Психология формирования
и развития личности. – М. : Наука, 1991. – 238 с.
3. Закон України «Про освіту» від 23 травня 1991 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: osvita.ua.
4. Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gdo.kiev.ua.
5. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова – М. : Знание. – 1996. – 308 с.
6. Федотенко И. Л. Молодой учитель и его старшие коллеги: два взгляда на одну проблему // Директор школы. – 1997. – No 4. – С. 18–24.
7. Федеральная целевая программа развития образования на 2011–2015 годы. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/55070647/.
Downloads
Published
21-11-2013
How to Cite
Поперечна, Л. (2013). Teacher’s professional development of primary classes during the introduction to the profession. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 149–154. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3046
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2013 Леся Поперечна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.