The conceptual basis of the formation of linguistic identities of future interpreters

Authors

  • Ігор Горошкін

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3053

Keywords:

training, language personality, interpreter methodological concept, informative, technological

Abstract

Goroshkin I. A. The conceptual basis of the formation of linguistic identities of future interpreters.

The article presents a generalized point of view on the training of future interpeters at the professional level of methodological concept (approach, principles of teaching), substantial (requirements for the content of training, socio-cultural training), technology (the basic forms, methods and meanings of training, the organization of independent work of students).

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 115 / PDF downloads: 109

References

1. Бех І. Д. Особистісно орієнтоване виховання / Іван Дмитрович Бех ; Ін-т засобів навчання. – К. : Атіка, 1998. – 204 с.
2. Бібік Н. М. Компетентністний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Надія Михайлівна Бібік // Компетентністний підхід
у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – С. 47–52.
3. Гавриленко Н. Н. Теория и методика обучения переводу в сфере профессиональной коммуникации / Н. Н. Гавриленко. – Кн.
1. – М. : Науч.-техн. о-во имени акад. С. И. Вавилова, 2009. – 178 с.
4. Закон України «Про вищу освіту». – Харків: КСИЛОН, 2002. – С. 40; 50-51.
5. Компетентнісний підхід у неперервній освіті : [кол. монографія] / за наук. ред. І. Г. Єрмакова. – Донецьк: Каштан, 2012. – 260 с. 6. Кушнина Л. В. Языковая личность переводчика в свете концепции переводческого пространства [Електронний ресурс] / Л. В. Кушнина, М. С. Силантьева // Вестник Пермского университета. Российская и зарубежная філология. – 2010. – Вып. 6 (12). – С. 71–75. – Режим доступа к журн.: http://www.rfp.psu.ru/archive/6.2010/kushnina_silantjeva.pdf
7. Лозова В. І. Педагогічні цінності сучасної освіти / Валентина Іванівна Лозова // Педагогічна і психологічна наука в Україні : зб. наук. пр. до 15-річчя АПН України : у 5 т. – К. : Пед. думка, 2007. – Т. 1. Теорія та історична педагогіка. – С. 68–79.
8. Лутай В. С. Синергетична парадигма як філософсько-методологічна основа формування світоглядів XXI століття / В. С. Лутай //
Зб. наук. праць. – Вип. 3; за заг. ред. В. А. Андрущенка. – К. : Знання, 2000. – 244 с.
9. Плехов А. Н. Психологические условия развития вторичной языковой личности преподавателя-лингвиста : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. психол. наук / А. Н. Плехов. – Н.Новгород, 2007. – 23 с.
10. Семеног О. Академічна лекція як професійний комунікативний феномен / О. Семеног // Естетика і етика педагогічної дії:
зб. наук. пр. / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України; Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка. – Вип. 1. – К. ; Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2011. – С. 113–121.

Published

21-11-2013

How to Cite

Горошкін, І. (2013). The conceptual basis of the formation of linguistic identities of future interpreters. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 189–195. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3053

Issue

Section

Current issues of education