Analysis of philosophical and ideological and cultural specificity of learning process of philological disciplines in the context of development skills of reflection
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3074Keywords:
reflection, skills of reflection, philological discipline, self-education, educational processAbstract
Herasimova O. I. Analysis of philosophical and ideological and cultural specificity of learning process of philological disciplines in the context of development skills of reflection.
The article examines the philosophical and ideological and cultural specificity of philological disciplines, it turns out, the specifics of teaching philological disciplines under pedagogical university, identifies the need for the implementation of procedural and substantive unity as components in a philological and socio-philosophical aspects.
Downloads
Metrics
References
2. Бродский И. А. Книга интервью / Иосиф Александрович Бродский. – [3-е изд., испр. и доп.]. – М. : Захаров, 2005. – 784 с.
3. Нургалеев В. Диалог культур как основа современной педагогической парадигмы / В. Нургалеев, Л. Барановская // Высшее образование в России. – 2004. – No 12. – С. 48–51.
4. Сенько Ю. В. Гуманитарные основы педагогического образования: Курс лекций: [учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений] / Ю. В. Сенько. – М. : Изд. центр «Академия», 2000. – 240 с.
5. Сериков В. В. Личностный подход в образовании: концепции и технологии: [монографія] / Владислав Владиславович Сериков. – Волгоград: Перемена, 1994. – 152 с.
6. Polanyi M. The Foundations of freedom in Science / M. Polanyi // Physical Science and Human Values. – N.Y., 1969. – P. 125.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Ольга Герасимова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.