Conceptual bases of formation of reflexive skills of students of pedagogical university in the process of independent educational activity
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3515Keywords:
reflection, abilities, reflexive abilities, self-directed (independ- ent) educational activityAbstract
Pitinak T. V. Conceptual bases of formation of reflexive skills of students of pedagogical university in the process of independent educational activity.
The article illustrates the problem of the basic concepts of forming students’ reflexive abilities in Pedagogical University in the process of self-directed (independent) educational activity.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 101
/ PDF downloads: 95
References
1. Болотов В. А. Проектирование профессионального педагогического образования / В. А. Болотов, Е. И. Исаев, В. И. Слободчиков, Н. А. Шайденко // Педагогика. – 1998. – No 4. – С. 24.
2. Вачков И. В. Структура профессионального самосознания учителя / И. В. Вачков // Школьный психолог. – 2000. – No3.– С. 5–13.
3. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : [монографія] / Олександр Володимирович
Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
4. Мамардашвили М. К. Формы и содержания мышления (к критике гегелевского учения о формах познания) / Мераб Константинович Мамардашвили. – М. : Высшая школа, 1968. – 214 с.
5. Маркова А. К. Педагогическая рефлексия как средство личностной самореализации будущих учителей в учебно–профессиональной деятельности / А. К. Маркова // Наука и школа. – 1997. – No 4. – С. 22–23.
6. Метаева В. А. Методологическое обоснование рефлексивных методик / Валентина Александровна Метаева // Педагогика. – 2006. – No 7. – С. 38–44.
7. Разина Т. В. Рефлексия в решении педагогических проблемных ситуаций / Т. В. Разина // Ярославский психологический вестник. – 2001. – No 5. – С. 21–25.
8. Решетников П. Е. Нетрадиционная технологическая система подготовки учителей. Рождение мастера / Петр Евдокимович Решетников. – М. : Владос, 2000. – 301 с.
9. Щедровицкий Г. П. Коммуникация, деятельность, рефлексия / Георгий Петрович Щедровицкий // Исследование речемыслительной деятельности. – Алма-Ата, 1974. – С. 12–28.
2. Вачков И. В. Структура профессионального самосознания учителя / И. В. Вачков // Школьный психолог. – 2000. – No3.– С. 5–13.
3. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : [монографія] / Олександр Володимирович
Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
4. Мамардашвили М. К. Формы и содержания мышления (к критике гегелевского учения о формах познания) / Мераб Константинович Мамардашвили. – М. : Высшая школа, 1968. – 214 с.
5. Маркова А. К. Педагогическая рефлексия как средство личностной самореализации будущих учителей в учебно–профессиональной деятельности / А. К. Маркова // Наука и школа. – 1997. – No 4. – С. 22–23.
6. Метаева В. А. Методологическое обоснование рефлексивных методик / Валентина Александровна Метаева // Педагогика. – 2006. – No 7. – С. 38–44.
7. Разина Т. В. Рефлексия в решении педагогических проблемных ситуаций / Т. В. Разина // Ярославский психологический вестник. – 2001. – No 5. – С. 21–25.
8. Решетников П. Е. Нетрадиционная технологическая система подготовки учителей. Рождение мастера / Петр Евдокимович Решетников. – М. : Владос, 2000. – 301 с.
9. Щедровицкий Г. П. Коммуникация, деятельность, рефлексия / Георгий Петрович Щедровицкий // Исследование речемыслительной деятельности. – Алма-Ата, 1974. – С. 12–28.
Downloads
Published
13-09-2012
How to Cite
Питинак, Т. В. (2012). Conceptual bases of formation of reflexive skills of students of pedagogical university in the process of independent educational activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 35, 65–71. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3515
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2012 Т. В. Питинак
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.