PROVISION OF CONDITIONS FOR SELF-REALIZATION OF PERSONALITY IN CLASS AND CIRCUIT ACTIVITIES OF STUDENTS OF 8-9 GRADES

Authors

  • O.V. Kisyel Secondary school No. 15
  • I.I. Misleiyko Secondary school №15

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4926

Keywords:

personal development, self-determination, self-realization, personal activity, educational activity in out-of-school hours, non-regulation creative activity

Abstract

Research results allow to assert that educational activities in out-of-school hours provide pupils of 8-9 forms with ample opportunity by including methods of psychological influence, having a creative character and non-strict regulation. In researching it was determined the connection of personal development and the features of education in non-regulation creative activity. The important feature for the decision of problems of formation of the person of the senior pupil is definition of a place remedial and productive in motivation of work in out-of-school hours.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 92

Author Biographies

O.V. Kisyel, Secondary school No. 15

Teacher

I.I. Misleiyko, Secondary school №15

практичний психолог

References

Культура психіки і її виховання як необхідна умова оздоровлення і гуманізації сучасного суспільства // Освіта на Луганщині. - 1999. - №2. - С. 11-23.

Теоретичні аспекти проблеми особистісного самовизначення старшокласника: [Психологія. 36. наук пр. / Нац.пед.університет ім. М.П. Драгоманова]. - Вип. 1 (8). - К; 2000. - С.102-113.

Психологічні знання в нерегламентованій діяльності старшокласників як засіб запобігання міжособистісним конфліктам // Тези доповідей міжнар. молодіжної наук.-практ. конф. [« Молодь і проблеми конфліктів в період переходу до демократичного суспільства»] (Чернівці, 4-5 квітня 1994р.) / Міністерство освіти і науки, Черновецький національний університет ім.Ю.Федьковича. - Чернівці, 1994. - С. 269-270.

Формування ціннісних орієнтацій особистості старшокласника у процесі нерегламентованої діяльності// Система цінностей як регулятор педагогічної взаємодії: тези доповідей наук.-практичної конф. [«Система цінностей як регулятор педагогічної взаємодії»] (Дрогобич, 14-15 березня 1994р.) / за ред. Боришевського М.Й., Савчина М.В. / Міністерство освіти і науки, Дрогобицький державний педагогічний університет ім. І. Франка - Київ-Дрогобич, 1994. - С.156-157.

Published

19-05-2022

How to Cite

Kisyel О., & Misleiyko, I. (2022). PROVISION OF CONDITIONS FOR SELF-REALIZATION OF PERSONALITY IN CLASS AND CIRCUIT ACTIVITIES OF STUDENTS OF 8-9 GRADES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 29, 182–186. https://doi.org/10.31812/educdim.4926

Issue

Section

The developmental function of learning is the methodological basis of personal s

Most read articles by the same author(s)