INITIATING IN THE PROCESS OF LEARNING TO READ NOTE FROM THE SHEET

Authors

  • О.М. Yaroshenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5113

Keywords:

1

Abstract

This article investigates the role and importance of imitation in the process of rea-ding musical notation as a specific psychological process with definite mechanisms and stages of its development. The results of the author's observation, as well as the teacher's role in the process of reading musical notation, are reported.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 106 / PDF downloads: 59

References

Анохин П.К. Методологический анализ узловых проблем условного рефлекса. - М.: АМН СССР, 1962.

Быков K.M., Пшоник А.Т. О природе условном» рефлекса. // Физиологический журнал СССР, XXXV, 1949. -

М ’ясоїд A.A. Постмодернізм у психології і психологічні пояснення розвитку. // Педагогіка і психологія, - K.: Педагогічна думка, 2001.- №1.

Рубинштейн С.Л. Принцип детерминизма и психологическая теория мышления. / В кн.: Психологическим

наука в СССР, - М: 1959, т.1.

Шульга Л. А. До питання про сутність методу переконування в навчально-виховній роботі школи. // Педагопьп

і психологія. - K.: «Педагогічна думка», 2001. - №1.

Published

26-12-2002

How to Cite

Yaroshenko О. (2002). INITIATING IN THE PROCESS OF LEARNING TO READ NOTE FROM THE SHEET. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 4, 318–324. https://doi.org/10.31812/educdim.5113

Issue

Section

Articles