PERSONALLY-ORIENTED APPROACH TO THE ORGANIZATION COMMUNICATION OF ADOLESCENTS IN BOARDING SCHOOLS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5177Abstract
The individually-oriented point of view on organization juvenil relations in the school The article deals with peculiarities of juvenile relations in children. The harmonious decision of contradictions between a person's aspiration for freedom and his social nature such as the necessity in recognition and the need for intercourse as well as the factors influencing relations in schools collective greatly depends on these peculiarities.
Downloads
Metrics
References
Вентцель К. Н. Свободное воспитагие: Избранные труды.- М.: Ассоциация “Профессиональное образование”, 1993. - 171 с.
Верджерио 11.11. //Российская педагогическая энциклопедия: В2Т.-М.: Большая российская энциклопедия, 1993.-Т. 1.-С. 140.
Витторино да Фельтре // Российская педагогическая энциклопедия: В2Т.-М.: Большая российская энциклопедия, 1993. - Т.1. - С.149.
Дичковская И. И. Индивидуальное воспитание детей дошкольного возраста в педагогическом наследии М.Монтессори: Автореф. дцсс.... канд. пед. наук: 13.00.01. - Одесса, 1996. - 24 с.
Лошиц Ю., Сковорода.-М.: Молодая гвардия, 1972. - 224 с
Ситаров В. А, Маралов В. П. Проблема ненасилия в религиозных, философско-этических, педагогических концепциях // Педагогика толерантности. - 1988. - № 3-4. - С. 69-97.
Штайнер Р. Вопрос воспитания как социальный вопрос.- Калуга: Духовное познание, 1992.- 108 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 V.A. Yakovleva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.