ОСОБИСТІСНО - ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ СПІЛКУВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ШКОЛАХ-ІНТЕРНАТАХ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5177Анотація
The individually-oriented point of view on organization juvenil relations in the school The article deals with peculiarities of juvenile relations in children. The harmonious decision of contradictions between a person's aspiration for freedom and his social nature such as the necessity in recognition and the need for intercourse as well as the factors influencing relations in schools collective greatly depends on these peculiarities.
Завантаження
Metrics
Посилання
Вентцель К. Н. Свободное воспитагие: Избранные труды.- М.: Ассоциация “Профессиональное образование”, 1993. - 171 с.
Верджерио 11.11. //Российская педагогическая энциклопедия: В2Т.-М.: Большая российская энциклопедия, 1993.-Т. 1.-С. 140.
Витторино да Фельтре // Российская педагогическая энциклопедия: В2Т.-М.: Большая российская энциклопедия, 1993. - Т.1. - С.149.
Дичковская И. И. Индивидуальное воспитание детей дошкольного возраста в педагогическом наследии М.Монтессори: Автореф. дцсс.... канд. пед. наук: 13.00.01. - Одесса, 1996. - 24 с.
Лошиц Ю., Сковорода.-М.: Молодая гвардия, 1972. - 224 с
Ситаров В. А, Маралов В. П. Проблема ненасилия в религиозных, философско-этических, педагогических концепциях // Педагогика толерантности. - 1988. - № 3-4. - С. 69-97.
Штайнер Р. Вопрос воспитания как социальный вопрос.- Калуга: Духовное познание, 1992.- 108 с.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2003 V.A. Yakovleva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.