IMAGINARY THINKING AND ITS PLACE IN LEARNING

Authors

  • N.H. Nedodatko
  • L.V. Hryhorenko
  • N.I. Zelenkova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5180

Abstract

The development of imaginative way of thinking in educational process is an essential to-days demand because the future labor activity of school — leaves in the up-to-date conditions of production computerization demands operations connected not with the real objects themselves, but with their simulators, such as three-dimension models, control-boards, etc.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 173 / PDF downloads: 57

References

Возрастные и индивидуальные особенности образного мышления учащихся /П од ред. И. С.Якиманской; Научно-исследовательский институт общей и педагогической психологии Академии пед. наук СССР. - М.: Педагогика, 1989. - 224 с.

Демиденко В.К. у Цырульник Р. И Формирование приемов умственной деятельности при помощи конспектов и наглядныхсхем. //Вопросы психологии. — 1974. - № 5. — С. 88-97.

Ительсон Л.Б. Лекции по общей психологии. Ч. II. — Владимир, 1972. — 595 с.

Б.И.Коротяев. Учение — процесс творческий: Кн. Дляучителя: Из опыта работы. — М.: Просвещение, 1989. — 158 с.

Освітні технології: Навч.-метод, посібник /О .М. Пехота, А.З. Кітенко, О.М. Любарська та ін.; за заг. ред. О.М. Пєхоти. — К.: А.С.К., 2002. ~ 255 с. - С. 34

Якиманская И. С. Образное мышление и его место в обучении // Советская педагогика, 1968. - № 12. — С. 62-71.

Якиманская И. С. Основные направления исследований образного мышления // Вопросы психологии. - № 5. — 1985. — С. 5-16.

Published

26-06-2003

How to Cite

Nedodatko, N., Hryhorenko, L., & Zelenkova, N. (2003). IMAGINARY THINKING AND ITS PLACE IN LEARNING. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 5, 278–282. https://doi.org/10.31812/educdim.5180

Issue

Section

Articles