FEATURES OF PROFESSIONAL FORMATION OF FUTURE TEACHERS OF ART SUBJECTS AESTHETIC CYCLE

Authors

  • Yu.V. Lokaryeva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5455

Abstract

The article investigates the present today situation in terms of professional preparation of a future teacher as well as ways of effectively enhancing students’ professionalism at the art teachers department.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 74 / PDF downloads: 53

References

Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. - К.:Рад.шк.,1989. - 608 с.

Кузьміна Н.В. Очерки психологии труда учителя // Психологическая структура деятельности учителя и формирование его личности. - Л.:ЛГУ,1967. - 181 с.

Захарченко Е.Ю.Учитель глазами учащихся // Педагогіка. - 1999. - №1. - С. 60-65.

Орлов A.A. Современный учитель: социальный престиж и профессиональный статус // Педагогіка. - 1999. - №7. - С. 60-68.

Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання: Наук.-метод.посібник. - K.: ІЗІМНД998. - 204 с.

Published

05-09-2004

How to Cite

Lokaryeva, Y. (2004). FEATURES OF PROFESSIONAL FORMATION OF FUTURE TEACHERS OF ART SUBJECTS AESTHETIC CYCLE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 8, 213–217. https://doi.org/10.31812/educdim.5455

Issue

Section

Training of future teachers in the system of personality-oriented learning