DIDACTIC CONDITIONS OF COGNITIVE ACTIVATION ACTIVITIES OF A PRESCHOOL CHILD

Authors

  • N.I. Bilokonna
  • M.V. Baditsa

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5713

Abstract

The article deals with the problem of cognitive of a preschool pupil It gives theoretical information about didactic conditions of the activization of the process.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 169 / PDF downloads: 194

References

Богуш А. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика. Запоріжжя: Просвіта, 2000. - 246 с.

Брунер Дж. Исследование развития познавательной деятельности. -М.: Педагогика, 1971. -194 с.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. -К.: Либідь, 1997. - 603 с.

Лисина М.И. Развитие познавательной активности детей в ходе общения со взрослыми и сверстниками // Вопросы психологии. -1982. -№1. -С .17-23.

Розвиток пізнавальних здібностей дошкільників /За ред. А.М. Богуш. -Одеса: Наука, 1998. -149 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. -М.: Педагогика, 1989. - 378 с.

Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся. -М.: Знание, 1983. - 202 с.

Published

14-06-2006

How to Cite

Bilokonna, N., & Baditsa, M. (2006). DIDACTIC CONDITIONS OF COGNITIVE ACTIVATION ACTIVITIES OF A PRESCHOOL CHILD. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 14, 315–321. https://doi.org/10.31812/educdim.5713

Issue

Section

Articles