TEACHING THE DISCIPLINE "BIOPHYSICS" FOR STUDENTS OF THE FACULTY OF NATURAL SCIENCES IN THE CONTEXT OF THE REQUIREMENTS OF THE BOLOGNA PROCESS

Authors

  • R.V. Lashko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6402

Abstract

The Ukraine joining the Bologna process requires the reformation of higher education and development of the syllabus on "Biophysics" in accordance with European Standards. The implementation of the Credit and Accumulation System enables both a student and a teacher to check the grade accumulation during the studying of the subject and be concentrated on the achievements of target results.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 97 / PDF downloads: 60

References

Андрущенко В. Модернізація педагогічної освіти України в контексті Болонського процесу // Вища освіта України. - 2004. -№ 1. - С. 5-9.

Антонов В.Ф. Биофизика // Владос. - 2003 - 287 с.

Тиманюк В.А., Животова Е.Н. Биофизика // Професіонал. - 2004 - 702 с.

Якименко Ю. Кредитно-модульна система, як важлива складова інтеграції вищої освіти України до загальноєвропейського освітнього простору // Вища школа. - 2004. - № 1. - С. 50-63.

Published

27-12-2007

How to Cite

Lashko, R. (2007). TEACHING THE DISCIPLINE "BIOPHYSICS" FOR STUDENTS OF THE FACULTY OF NATURAL SCIENCES IN THE CONTEXT OF THE REQUIREMENTS OF THE BOLOGNA PROCESS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 17, 375–380. https://doi.org/10.31812/educdim.6402

Issue

Section

Articles