FORMATION OF SOCIO-SUBJECT COMPETENCIES OF THE FUTURE TEACHER OF TECHNOLOGY IN THE COURSE OF LABORATORY WORKSHOPS

Authors

  • N.V. Manoilenko Kirovohrad State Pedagogical University named after V. Vynnychenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6796

Abstract

The practical orientation of works of laboratory practical works is the necessary condition of achievement by the future specialists of necessary level of subject knowledges and abilities of select profession as grounds of forming of socially-object competency

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 60

References

Болотов В.А., Сериков В.В. Компетентносная модель: от идеи к образовательной программе // Перемены. - 2004. - №2. - С. 130-139.

Бугайов О.І., Хоменко О.В. Обговорюємо проект фізичної освіти // Фізика в школах України. - 2004. - №7(11). - C. 2-4.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. - K.: «К.І.С.», 2004. - 112 с.

Коршак Є.В., Ткачук Р. 3. Методичне обґрунтування блочно-функціонального принципу у вивченні елементів радіоелектроніки // Фізика га астрономія в школі. — 1998. - №4. - С. 8-10.

Кузнецов A.A. Базовые и профильные курсы: цели, функции, содержание // Стандарты и мониторинг в образовании. - 2003. - №5. - С. 30-33.

Ляшенко O.I. Проблема оновлення змісту загальної середньої освіти // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2002. - №6. - С. 18-21.

Рягин С.Н. Проектирование содержания профильного обучения в старшей школе // Школьные технологии. - 2003. - №2. - С. 121-129.

Хуторской A.B. Современная дидактика. Учеб. Для вузов. - СПб: Питер, 2001. - 544 с.

Published

16-10-2008

How to Cite

Manoilenko, N. (2008). FORMATION OF SOCIO-SUBJECT COMPETENCIES OF THE FUTURE TEACHER OF TECHNOLOGY IN THE COURSE OF LABORATORY WORKSHOPS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 22, 210–217. https://doi.org/10.31812/educdim.6796

Issue

Section

Formation of professional competence of future teachers in the process of their